Model comunicat de presa – exemplu

Oras:
Data:

Titlul comunicatului (informativ)

Recomandari:

  • sa exprime esenta subiectului pe care il are comunicatul de presa;
  • sa fie scurt si factual: se recomanda o limita de 15 cuvinte;
  • sa fie simplu: se evita folosirea unor cuvinte greu de inteles de publicul larg;
  • sa fie explicit;
  • sa trezeasca curiozitatea cititorului;
  • sa contina numele actorilor implicati: compania sau persoana fizica;
  • sa includa verbe la diateza activa;
  • sa contina cel mai important cuvant cheie (la inceput).

Exemple:

1. Asociatia medicilor atrage atentia asupra pericolului bauturilor energizante cu zahar sau indulcitori;

2. Dl Arthur Levinson – primul preşedinte al Apple in urma mortii lui Steve Jobs.

3. „George Buhnici va vorbi despre realitatea virtuala, augmentata, inteligenta artificiala si masini autonome in noul sezon iLikeIT!” (a se vedea mai jos continuarea in lead, corpul comunicatului si final).

Lead (paragraful introductiv)

Recomandari:

  • sa rezume in cel mult 5-6 randuri mesajul esential al comunicatului de presa;
  • sa starneasca curiozitatea cititorului si sa-l determine sa citeasca si partea urmatoare;
  • sa raspunda scurt si obiectiv la intrebarile fundamentale „cei 5 W” sau cei „5 W + H”: Cine? (Who?), Ce? (What?), Cand? (When?), Unde? (Where?), De ce? (Why?), Cum? (How?).
  • sa contina doua sau trei cuvinte cheie in scopul optimizarii aparitiei comunicatului in motoarele de cautare.

Exemplu:

„iLikeIT revine la Pro TV sambata, 18 februarie, de la ora 10:00! Sezonul cu numarul opt al emisiunii incepe in forta! Realitatea virtuala, realitatea augmentata, inteligenta artificiala, masinile autonome si casele inteligente se numara printre temele de discutie dezvoltate de echipa emisiunii iLikeIT in urmatoarele saptamani.”

Corpul comunicatului de presa

Recomandari:

  • sa contina paragrafe cu informatii complementare celor prezentate in lead, asezate in text in ordinea importantei lor – de la cele mai importante, la cele mai putin importante;
  • sa raspunda obiectiv la intrebarile De ce? (Why?), Cum? (How?) si, dupa caz, la intrebarea Cu cine?;
  • poate sa contina citate simple (cel mult 2-3 propozitii), care personalizeaza textul si amplifica valoarea informatiei;
  • sa contina numele organizatiei, al personalitatii sau produsului adaugate firesc in context, in ideea in care se doreste familiari­zarea cititorului cu acestea;
  • tonul va fi similar celui folosit in lead, adica, neutru si factual;
  • textul va fi concis, la modul ideal „o fraza = o idee”.
  • se vor folosi in mod coerent cuvintele cheie;
  • Se vor pune linkuri pe cuvintele cheie.

Exemplu:

Paragraf 1: „Chiar de la prima editie iLikeIT, telespectatorii vor putea vedea cat de avansata este tehnologia de la bordul vehiculelor inteligente. Masinile viitorului aduna kilometru dupa kilometru sub palaria testelor. Au acoperit cateva sute de milioane, pe sosele, si miliarde bune in lumea virtuala. Echivalentul a 300 de ani de condus pentru intreaga omenire.”

Paragraf 2: „George Buhnici si Marian Andrei au fost in Statele Unite ale Americii, in Las Vegas, pentru Consumer Electronics Show si aduc noutati despre o lume fascinanta! Cel mai mare targ de tehnologie a ajuns anul acesta la editia cu numarul 50 si ne permite sa aruncam o privire in viitor. A adunat mai bine de 3.800 de expozanti, 600 de start-up-uri si nu mai putin de 175.000 de profesionisti din industrie.

Finalul comunicatului de presa

Recomandari:

  • finalul trebuie sa fixeze evenimentul in mintea cititorului.

Exemplu:

„Nici in acest sezon, George si Marian nu vor sta departe de cele mai tari gadgeturi de pe piata. Asteptati-va, asadar, la teste live si provocari-surpriza pentru telefoane, laptopuri, drone sau sisteme audio cu dotari de top.”

Despre firma ta

Recomandari:

In ultima parte a comunicatului de presa se va vorbi despre compania care organizeaza evenimentul. Se vor adauga informatii concise cu privire la:

  • domeniul de activitate al companiei;
  • relevanta activitatii companiei pentru piata de profil;
  • informatii (pe scurt) cu privire la: premii sau certificari obtinute, numar de angajati s.a.m.d.
Nume persoana de contact – functie
Telefon, e-mail;
Nume companie (linkuit spre site-ul oficial)
www.siteoficial.ro
Contact Nume companie (linkuit spre pagina de contact)

 

Acesta este modelul unui comunicat de presa agreat de www.eComunicate.ro si exemplul de comunicat care ar putea fi preluat de mass media.