Craciunul este o perioada de daruire si primire de cadouri, dar este si cel mai scump sezon pentru retaileri. Cu un numar tot mai mare de oameni care cumpara online anul acesta decat oricand, exista cateva modalitati excelente de a va promova afacerea si de a creste vanzarile in timpul sarbatorilor.
Craciunul este o perioada ideala pentru a fi creativ. Fie ca sunteti in cautarea cadoului perfect sau daca incercati sa dezvoltati cateva idei unice pentru campania dvs. de marketing digital de Craciun, creativitatea poate merge la nesfarsit. Aceast articol este legat despre idei de marketing de Craciun. Vom enumera zece exemple creative despre cum va puteti folosi canalele de marketing digital pentru a va promova afacerea in timpul acestui sezon. De la reclame Facebook la explozii de campanii de e-mail marketing, exista o multime de strategii din care sa alegeti. Aceasta postare va va ajuta sa incepeti cu cateva idei pentru a profita la maximum de aceasta vacanta viitoare!
1. Folositi retelele sociale pentru a va promova vanzarea de sarbatori
Cu peste 1,86 miliarde de utilizatori lunari activi pe Facebook, nu exista moment mai bun decat acum pentru a va conecta cu clientii actuali si cei potentiali folosind retelele sociale. Puteti folosi aceasta acoperire pentru a face cunoscute ofertele sau promotiile pe care le derulati in timpul sarbatorilor. De exemplu, Macy’s va promova evenimentul: 12 Days of Deals pe Facebook, unde ofera cadouri de pana la 200 USD in fiecare zi pana la Craciun. Cu toate acestea, aceste oferte sunt disponibile doar 24 de ore si o singura data, asa ca asigurati-va ca va conectati zilnic daca doriti cea mai buna sansa de a obtine aceste premii grozave!
Daca organizarea unui concurs nu este treaba ta, atunci posteaza cateva oferte grozave pe care le oferi de sarbatori pentru a atrage oamenii sa faca cumparaturi la magazinul tau online.
2. Utilizati continut cu tematica de vacanta
Dupa cum am mentionat mai devreme, acesta este cel mai scump sezon pentru retaileri, in fiecare an. Canalele de marketing digital, cum ar fi retelele sociale si campaniile de e-mail, pot fi extrem de utile pentru promovarea ofertelor dvs. De exemplu, daca aveti un magazin de vanzare cu amanuntul, rulati cateva reclame pe Facebook care prezinta oferte excelente pentru Black Friday sau Cyber Monday. Asigurati-va ca includeti o multime de detalii in postarea dvs., astfel incat oamenii sa stie exact ce primesc.
Nu uitati sa includeti toate detaliile relevante despre oferta dvs. Daca nu aveti un magazin de vanzare cu amanuntul, asigurati-va ca va promovati ofertele online pe retelele sociale. Actualizati cateva dintre fotografiile de coperta de pe Facebook pentru a promova cumparaturile de Craciun. Nu trebuie sa fie ceva extravagant, doar ceva care va atrage atentia oamenilor. Asigurati-va ca postati continut care reflecta personalitatea companiei dvs. Daca vindeti jocuri video, atunci dezvoltati o idee minunata de marketing digital bazata pe un joc (sau personaj) popular pentru a face oamenii sa vorbeasca despre el.
3. Utilizati marketingul prin e-mail pentru a targeta clientii
Odata ce aveti continut creativ pentru a va promova vanzarea de sarbatori, urmatorul pas este sa il publicati. Sa presupunem ca desfasurati o promotie de Craciun care include o reducere suplimentara de 10% la intreaga achizitie daca oamenii folosesc un anumit cod de cupon atunci cand fac check-out. Puteti trimite o campanie prin e-mail pentru a reaminti oamenilor de promotie si pentru a-i incuraja sa revendice codul de reducere inainte de expirare. In timp ce faci asta, nu trimite e-mailul doar abonatilor tai. Daca aveti o lista de clienti sau clienti potentiali anteriori care nu au facut cumparaturi de la magazinul dvs. de ceva timp, contactati si acesti oameni! Chiar daca nu revendica codul de cupon, s-ar putea sa-i convingi sa verifice macar ofertele tale de Craciun. Cum sa faca acest lucru?
Daca vindeti imbracaminte, poate ca e-mailul dvs. poate include niste pulovere de Craciun sau rochii de sarbatori.
4. Utilizati spiritul Craciunului pentru a crea continut original
Pana acum, am explicat cum sa folositi retelele sociale si marketingul prin e-mail pentru a promova ofertele pe care le detineti de Craciun. Cu toate acestea, acesta nu reprezinta tot arsenalul care exista atunci cand vine vorba de marketing digital. Craciunul este plin de consumism, ceea ce inseamna ca poti crea tot felul de continut cu tematica de Craciun pentru canalele tale digitale, pentru a ajuta la cresterea angajamentelor si a gradului de constientizare. Cantecele de Craciun sunt intotdeauna un loc grozav de cautat atunci cand vine vorba de marketing cu tematica de Craciun. Colindele de Craciun sunt peste tot pe Youtube, iar oamenii urmaresc melodii de Craciun doar pentru a intra in spiritul Craciunului. Daca nu aveti resursele necesare pentru a obtine melodii originale de Craciun inregistrate pentru canalul dvs., exista intotdeauna cover-uri. De exemplu: “aceasta varianta a melodiei ,,Let It Go” este in prezent unul dintre cele mai urmarite videoclipuri de Craciun de pe YouTube!”.
5. Utilizati social media pentru marketingul de Craciun
Retelele sociale va pot ajuta sa va promovati ofertele de Craciun. Daca oamenii vad in mod constant postari de pe pagina dvs. care promoveaza oferte de nerefuzat la magazinul dvs., atunci este mai probabil sa verifice atunci cand va veni momentul! Facebook este probabil cel mai usor loc de cautat oferte in aceasta perioada. Puteti rula campanii post-amplificate care vizeaza anumite categorii demografice care va vor face cunoscut. Daca oamenii cauta ,,oferte de Craciun” pe Facebook, sa va asigurati ca anuntul dvs. apare in partea de sus a paginii cu rezultate.
6. Promovati-va ofertele prin Google Ads
Este posibil sa fi auzit de platforma Google Ads de pe alte site-uri web pe care ati vizitat in trecut. Este posibil sa folositi chiar si anunturi Google pe site-ul dvs. web chiar acum. Deci, cum ramane cu promovarea ofertelor de Craciun cu reclame Google? Daca aveti un produs popular in preajma sarbatorilor, atunci acesta ar putea fi o modalitate buna de a creste vanzarile intr-o perioada scurta de timp. Puteti viza cuvinte cheie legate de Craciun si oameni care cauta modalitati de a economisi bani de sarbatori. Daca nu stiti cum sa publicati anunturile pe aceasta platforma echipa noastra de specialisti va poate ajuta chiar acum. Contactati-ne pentru o programare!
7. Evenimentele de Caritate
Organizatiile caritabile cauta mereu donatii in perioada Craciunului, asa ca are sens ca companiile sa faca acelasi lucru. Desigur, nu trebuie sa dai toti banii tai daca nici asta nu iti place. Puteti dona pur si simplu unele dintre produsele sau serviciile dvs. prin parteneriat cu o organizatie caritabila locala. Vor fi mai mult decat fericiti sa va promoveze afacerea si puteti obtine niste feedback-uri grozave din acest eveniment!
8. Creati oferte interactive de vacanta
Industria de marketing digital este in continua schimbare, ceea ce inseamna ca orice strategie de marketing digital de succes necesita creativitate si inovatie. De exemplu, daca doriti sa creati o promotie originala si creativa care sa fie difuzata de sarbatori, ar trebui sa luati in considerare crearea unui cadou de sarbatori. De exemplu, poate puteti oferi o luna gratuita din serviciile dvs. pentru fiecare achizitie efectuata in aceasta perioada promotionala. Daca cineva cumpara gazduire in valoare de doua luni din magazinul dvs., primeste trei luni gratuite!
9. Utilizati continutul dvs. in e-mailuri
Un lucru pe care ar trebui sa-l stii pana acum este ca sarbatorile sunt pline de consumerism. Oamenilor le place pur si simplu cumparaturile in aceasta perioada a anului! Daca derulati o reducere sau o alta promotie in timpul sarbatorilor, luati in considerare promovarea acesteia in campaniile dvs. de e-mail marketing. Includeti imagini si linkuri catre anumite oferte pe care le derulati, astfel incat oamenii sa poata face clic cu usurinta si sa cumpere imediat produsele pe care le doresc.
Puteti folosi un instrument precum ConvertKit pentru a va crea campanii de e-mail marketing si apoi adaugati un text pre-scris deasupra imaginilor/linkurilor pe care doriti sa le promovati.
10. Creati un buletin informativ de vacanta
Buletinele informative de Craciun sunt o modalitate excelenta de a ramane in contact cu clientii existenti, sporind in acelasi timp gradul de cunoastere a marcii dvs. in randul noilor potentiali clienti. Daca te gandesti sa creezi un buletin informativ, atunci ar trebui sa incepi acum. Oamenii vor sa primeasca buletine informative inainte de Craciun, nu pe 25 decembrie! Daca trimiteti deja o explozie de e-mailuri cu vanzari sau reclame, atunci puteti pur si simplu sa adaugati un buletin informativ, legand cele doua impreuna.
Ce altceva poti face?
Creati un videoclip: YouTube este plin de videoclipuri populare de vacanta. Daca doriti sa promovati un videoclip pentru afacerea dvs., ar putea fi o idee buna sa cercetati ce fac marcile similare si sa creati ceva la fel de distractiv. De exemplu, poate oamenilor le-ar placea un videoclip cu angajatii tai cantand colinde de Craciun in timp ce decoreaza biroul? Poti crea videoclipuri personalizate singur sau cu ajutorul echipei noastre de specialisti.
Promovati oferte pe Twitter: daca aveti o prezenta de marketing pe Twitter, luati in considerare promovarea unora dintre ofertele dvs. de vacanta pe acest canal. Nici nu trebuie sa dai un tweet la fiecare ora despre ceea ce este la reducere. Doar adaugati un link ocazional la o anumita oferta pe care o derulati, astfel incat oamenii care va urmaresc deja sa profite de aceasta oferta. Daca nu sunteti sigur ce tipuri de vanzari sa promovati, aruncati o privire la concurentii dvs. si vedeti cum interactioneaza acestia cu adeptii lor.
Fiti creativ cu anunturile dvs. PPC: daca aveti un buget limitat pentru marketing digital, dar doriti totusi sa profitati de sezonul sarbatorilor, atunci luati in considerare difuzarea unor anunturi Google legate de cadouri si produse pe care clientii potentiali le vor cauta. Ar putea face o diferenta enorma in cresterea conversiilor de sarbatori! Daca sunteti o companie de gazduire web, atunci poate ca oamenii care cauta ,,cadouri” sau ,,cadouri de craciun” ar dori sa afle despre toate bonusurile gratuite pe care le oferiti?
Utilizati in mod eficient retelele sociale: daca utilizati retelele sociale pentru afaceri in perioada sarbatorilor, este o idee buna sa o utilizati eficient. De exemplu, puteti crea un eveniment pe Facebook in saptamana din 10 decembrie si puteti invita toti clientii/adeptii dvs. sa posteze ideile lor preferate de cadouri de sarbatori.
Concluzie
Este important sa fii creativ cu marketingul si promotiile de sarbatori, deoarece scopul marketingului digital este sa-l faci sa iasa in evidenta fata de toate celelalte reclame pe care le vad oamenii pe web. Facand acest lucru, veti creste gradul de cunoastere a marcii, oferind si clientilor ceva distractiv si memorabil.