5 moduri prin care varstnicii isi pot imbunatati mobilitatea

Oamenii cu o varsta inaintata au, de multe ori, mobilitatea limitata. Asta e principala cauza a lipsei activitatilor din viata varstnicilor. Atunci cand esti obisnuit sa te deplasezi intreaga viata fara sprijin, a invata sa mergi cu ajutorul unui cadru de mers sau a unei carje poate fi o adevarata lupta cu tine insuti.

Viata de zi cu zi este, intre-adevar, mult mai dificila pentru persoanele cu mobilitate reduse. Cu toate astea, exista solutii pentru a imbunatati calitatea vietii, iar cateva din acestea vor fi enumerate in acest articol.

Deci, daca sunteti persoana inaintata in varsta si cititi acest articol, ar fi bine sa..

Aveti un stil de viata activ

Statul toata ziua pe canapea nu va ajuta. Este important sa aveti un stil de viata activ prin a va implica in activitati cu alti oameni. A fi activ inseamna a-ti antrena muschii si articulatiile, iar asta va va ajuta sa nu va ingrasati si sa va mentineti flexibili.

Plimbati-va prin parc sau cautati activitati in care v-ar placea sa fiti implicati. Orice activitate e mai buna decat statul degeaba in pat.

Folositi un echipament ortopedic

A merge fara sprijin este grozav, insa daca nu va puteti tine echilibrul, cel mai rau lucru pe care il puteti face este sa mergeti fara sprijin. Folositi o carja ortopedica sau un cadru de mers, deoarece acestea ofera mobilitate maxima si permite muschilor sa functioneze cum trebuie.

Daca va descurcati prea usor cu un cadru de mers, atunci puteti alege sa mergeti cu un sprijin mai mic. Mersul cu carje ortopedice este favorabil deoarece va veti folosi mai mult muschii, iar scopul dumneavoastra este sa va antrenati muschii pentru a dobandi mai multa mobilitate.

Faceti exercitii pentru imbunatatirea echilibrului

Puteti sta intr-un picior pentru a va imbunatati echilibrul. Asta ar trebui sa fie facut intr-un mediu sigur, de preferat langa un pat, pentru a avea cadere moale, daca este cazul.

Puteti face exercitii ridicand picioarele in lateral, tinandu-va de o bara sau de ceva stabil.

Daca va simtiti in stare, puteti face chiar si yoga. Veti exersa multe parti ale corpului pe care in mod normal nu le-ati folosi in viata de zi cu zi.

Aveti un regim alimentar sanatos

Aveti kilograme in plus? Daca asa e, atunci corpul dumneavoastra are nevoie de miscare pentru a scapa de ele. Greutatea aceea in plus pune presiune pe genunchi si este una din cele mai afectate parti ale corpului in randul varstnicilor

Discutati despre sanatatea dumneavoastra cu un doctor

Cred ca este oarecum evident, insa atat de important incat nu poate fi ignorat. Doctorul va poate spune exact ce ar trebui si ce nu ar trebui sa mancati pentru a va mentine sanatatea, precum si ce exercitii fizice sa faceti pentru a va simti mai plini de viata si mai mobili.

Alte Articole de 346 :

GDPR in cadrul primariei

Alinierea la GDPR - ce trebuie sa faca institutia primariei pentru a fi in conformitate cu noile reglementari prvind datele personale.

7 beneficii uimitoare ale parfumurilor

Multa lume subestimeaza importanta simtului olfactiv si impactul mirosurilor asupra starii noastre de spirit. Iata cateva beneficii ale parfumurilor de calitate