6 Motive pentru care SEO functioneaza intr-o recesiune

Comercializarea afacerii dvs. in timpul unei recesiuni poate fi dificila. In timp ce tara isi strange “curelele financiare”, iar leadurile devin si mai greu de gasit, s-ar putea sa fiti inclinati sa treceti direct in modul ,,stand by”. Si hei, stim ca recesiunea este o perioada infricosatoare si nu incercam sa convingem pe nimeni de contrariul acestui aspect. Dar crede-ma cand spun ca cel mai bun lucru pe care il poti face pentru afacerea ta chiar in timpul unei recesiuni este sa faci un plan pentru viitor. Pentru ca – si acest lucru este important – vom trece prin asta.

In ceea ce priveste marketingul afacerii dvs., este momentul sa incepeti sa cautati (daca nu ati facut deja asta) unde va aflati ca si claament in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare. Pentru ca, desi anumite tactici de marketing ar putea sa nu aiba prea multa greutate in momente ca acestea, puteti paria ca SEO este mai important acum decat oricand.

La ce facem referire prin asta? E simplu. Chiar si in timpul unei recesiuni, oamenii cauta produse sau servicii. Oamenii inca mai au intentii de a face achizitii – poate nu chiar acum – pentru industria dvs., dar in cele din urma o vor face. Clientii dvs., chiar si clientii noi, sunt inca acolo. Acum este treaba ta sa-i gasesti… sau mai precis, sa-i faci sa te gaseasca.

6 Motive pentru care SEO functioneaza intr-o recesiune

In momente in care economia da o lupta inimaginabila si banii de marketing nu merg atat de departe cum mergeau inainte, SEO va fi harul salvator al afacerii tale. De ce functioneaza SEO in timpul unei recesiuni, va intrebati? Exista o serie de motive.
SEO este flexibil: O parte din ceea ce face SEO atat de eficient incat, la fel ca site-ul si strategia de marketing in ansamblu, se schimba INTOTDEAUNA. Este un aspect fluid, adaptabil, care, daca este facut corect, iti intareste brandul pe masura ce iti dezvolti compania. Indiferent daca sunteti nou in strategiile SEO sau le-ati implementat eficient de ani de zile, exista intotdeauna loc de crestere. Prin modificari in paginile propriului site, evaluand zonele de crestere si evaluand pe cele ale concurentei dvs., va faceti site-ul mai atractiv pentru motoarele de cautare si, prin urmare, mai accesibil pentru potentialii dvs. cumparatori (chiar si intr-o perioada de economie dificila). Ce poti face, mai ales in acest moment, pentru a-ti aduce site-ul putin mai aproape de partea de sus a ravnitei pagini Google? Facand timp pentru a face modificari, revizuiri necesare site-ului…
SEO este de Incredere: Cand vremurile sunt grele, oamenii par sa devina putin mai sceptici cand vine vorba de a sti in cine sa aiba incredere. Si sincer, asta este perfect de inteles. Adica, luati in considerare mesajele cu care suntem loviti in momente ca acestea. Banerele sau reclame “stralucitoare”, postarile pe retele sociale sponsorizate sau spoturile media de 30 de secunde extrem de “zgomotoase” pot fi suficiente pentru a conduce orice persoana rationala in pragul unei alegeri dificile. Dar din multe motive, Google ramane destul de consistent si de incredere, indiferent de modul in care se comporta economia unei tari. La bine si la rau, oamenii au incredere in Google. Deci, atunci cand potentialii dvs. consumatori cauta produsele si serviciile pe care le oferiti, sustinerea Google spune multe. Daca nu sunteti chiar acolo in fruntea listei Google, pierdeti! Depinde de tine sa dovedesti ca site-ul tau este demn si merita aceasta acreditare nepretuita. Tine minte, EAT (expertiza in subiectul dvs., autoritate in spatiul dvs. si incredere in industria dvs.).
SEO este autentic: Daca ati petrecut ceva timp creand strategii SEO, probabil ca sunteti familiarizat cu conceptul de algoritm misterios al Google; formula criptica care tabuleaza instantaneu miliarde de variabile pentru a oferi cele mai relevante site-uri pentru orice subiect de cautare imaginabil. Este metoda secreta pe care multi au incercat sa o descifreze de-a lungul anilor (fara succes). In plus, spre deosebire de reclamele sponsorizate, nici o suma de bani nu va va cumpara acel tip de reclama evaziva. Acestea fiind spuse, nimeni nu va duce pagina dvs. in primul loc pentru un termen de cautare general peste noapte si nicio agentie care se respecta sau un consultant SEO nu ar face aceasta afirmatie in primul rand. Este nevoie de timp si efort pentru ca acest lucru sa se intample. Ceea ce spunem este ca a pune bazele pentru a va aduce pagina mai aproape de partea de sus a clasamentului este, in sine, dovada pe care o cauta consumatorii atunci cand doresc sa faca o achizitie. Cand Google spune ca sunteti cea mai buna resursa pentru un anumit termen de cautare, pur si simplu nu devine mai autentic decat atat.
SEO este eficient din punct de vedere al costurilor: Acesta este un aspect de luat in considerare, mai ales in timpul unei recesiuni in care fiecare ban trebuie sa fie contabilizat cu atentie si cheltuit cu cel putin un fel de profit asteptat in minte. Acum ar fi bine sa facem aceasta distinctie ceva mai devreme. Observati ca nu am spus ca SEO este ,,ieftin”. Am spus ,,cost-eficient”. Ce vrem sa spunem prin asta? In comparatie cu costurile standard de marketing si publicitate, o strategie SEO concentrata si eficienta iti va aduce, de departe, cea mai mare rentabilitate a investitiei. Daca Doamne fereste iti tai bugetele PPC sau de publicitate pe retelele sociale, asta este. Gata cu publicitate PPC. Gata cu reclamele pe retelele sociale. Daca trebuie sa-ti tai bugetul SEO, toata munca ta asidua ramane intacta, iar greutatea pe care ai adaugat-o pe site-ul tau prin SEO ON-PAGE va scoate clienti potentiali, cel putin pentru o vreme. Tine minte, SEO nu reprezinta bani cheltuiti pentru a va pune numele in fata unor cantitati uriase de oameni, dintre care majoritatea ar putea sa nu fie interesati de produsele sau serviciile dvs. Banii pe care ii cheltuiti pe SEO sunt cheltuiti cu SINGURA asteptare ca marca dvs. sa ajunga la oamenicare cauta deja ceea ce vinzi. Acestea sunt clienti potentiali valorosi care cauta in mod activ sa cumpere si trebuie doar sa gaseasca furnizorul potrivit.
SEO va dura mult mai mult decat o recesiune: Ar putea fi greu de vazut acum, dar recesiunile sunt temporare. Mai devreme sau mai tarziu, economia va reveni si lucrurile vor incepe sa revina la normal. Oamenii vor reveni sa faca ceea ce le place, iar afacerea si angajatii tai vor reveni in actiune. Peste cateva luni, incertitudinea si teama pe care le simti nu vor fi altceva decat o amintire. Acesta este motivul pentru care cel mai important lucru pe care il poti face pentru afacerea ta chiar acum este sa te asiguri ca atunci cand viata revine la normal, esti primul in cautarile Google! Optimizarea site-ului dvs. este o investitie pe termen lung. Punerea site-ului dvs. in fruntea recomandarilor Google este ceva pe care va veti putea baza pe sase luni, un an sau cinci ani mai tarziu (presupunand ca veti tine pasul, desigur). Deci, oricat de neclare ar fi lucrurile in acest moment, incepeti sa va uitati la viitor si sa puneti in aplicare planul dvs. SEO astazi.
SEO este esential : probabil v-ati pus aceasta problema pana acum. SEO este esential pentru viitorul afacerii tale. Optimizarea site-ului dvs. de jos in sus in clasamentul Google va va aduce clienti potentiali despre care nu stiati ca exista. O pagina de rang inalt este sustinerea suprema pentru publicul dvs., iar mentinerea acesteia printr-o strategie SEO extinsa este vitala. SEO produce un ROI pe care alte strategii nu il pot atinge, iar munca pe care o depui astazi va dura mult mai mult decat orice alta strategie sau campanie de marketing pe care o vei derula in curand. Daca vrei ca afacerea ta sa iasa pe primul loc odata ce recesiunea s-a incheiat, atunci SEO este locul unde se afla cheia succesului afacerii tale!

De ce este SEO important chiar acum?

Pentru un minut, ganditi-va la cum va fi viata peste un an sau doi. Recesiunea s-a terminat, oamenii sunt fericiti si lucrurile au revenit practic la normal. Viata e buna.
Acum ganditi-va la starea afacerii dvs. si la modul in care va gestionati strategiile de marketing peste un an de astazi. Inca aruncati mesaje in retelele de socializare, aruncati in aer casute de e-mail cu buletine informative si rugati pe oricine va asculta sa va urmareasca pe Instagram? Sau urmaritorii vin direct la tine?

Vrei ca oamenii care cauta produsele si serviciile tale sa te recunoasca ca un brand local si de incredere. Veti incepe sa vedeti o inclinatie constanta a traficului si a conversiilor pe site-ul dvs., dar numai daca planificati asta din timp.

Nu putem sublinia suficient acest lucru: ACUM este momentul sa va dezvoltati si sa implementati planul SEO. La Agent Promovator, vorbim mult despre marketing ,,proactiv” versus ,,reactiv” si acesta este un prim exemplu. Marketingul reactiv inseamna sa va aduceti brandul in fata consumatorilor acolo unde acestia cauta deja (cum ar fi un motor de cautare). Cu un plan concentrat de imbunatatire a SEO a site-ului dvs., puneti bazele succesului viitor. Dar nu va puteti permite sa asteptati. Incepe de astazi!

Ce ar trebui sa fac?
Nu intrati în panica : stiu. Mai usor de spus decat de facut, nu? Dar ai incredere in noi pentru aceasta. Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a va asigura ca afacerea dvs. trece prin aceste vremuri grele este sa respirati adanc si sa stiti ca toate acestea vor trece in timp. Operarea pe baza fricii si emotiilor poate schimba traiectoria afacerii tale si nu va face decat sa descurajeze ceea ce incerci sa creezi. Nu lasa sa se intample.
Plan : Daca nu sunteti deja implicat, este timpul sa va dati seama unde va pozitionati in ceea ce priveste cuvintele cheie relevante chiar acum. De acolo, vei putea vedea cum se claseaza concurentii tai, ce ofera ei, ceea ce nu faci tu si cat de mult trebuie sa faci. De asemenea, consultati Google Trends pentru a vedea ce cauta oamenii de pe piata dvs. Recunoscand aceste tendinte, va puteti ajusta strategia de continut in consecinta. In felul acesta, cand lucrurile se reincep, esti pe scaunul soferului. Nu lasa acest proces sa te doboare. Efortul depus acum este esential pentru a aduce traficul si conversiile de care aveti nevoie in continuare. Sa-ti dai seama unde te afli, unde vrei sa fii si ce trebuie sa faci pentru a ajunge acolo este vital acum.
Nu incepeti sa experimentati : acum nu este momentul sa incepeti sa incercati diferite strategii pe cont propriu. Acum este momentul sa angajati un profesionist care a facut acest lucru de sute de ori inainte. Experimentarea cu SEO poate avea consecinte grave, de la scaderea clasamentului dvs. pana la excluderea domeniului dvs. din indexul Google.
Angajati un consultant : industria noastra este plina de oameni care pretind ca stiu tot ce este de stiut despre optimizarea motoarelor de cautare. S-ar putea sa dispuna cateva modificari minore ale site-ului web, cu promisiunea vaga de a va aduce direct in topul SERP Google. S-ar putea sa va uimeasca cu capacitatea lor unica de a va spune ce trebuie sa se intample pentru ca site-ul dvs. sa se claseze. Totusi, aveti nevoie de cineva care sa dezvolte o strategie pentru a face site-ul dvs. sa se claseze si sa implementeze ceea ce este necesar pentru ca site-ul dvs. sa inceapa sa produca clienti potentiali sau vanzari. Asta ma duce la urmatorul meu punct…
Partener cu o agentie/expert SEO cu servicii complete: SEO nu este ceva pe care il vei elimina intr-o zi sau doua. Si nu este ceva care sa-ti schimbe afacerea peste noapte. Si nu este ceva care va fi vreodata ,,complet”, deoarece exista INTOTDEAUNA loc de facut mai mult. De exemplu, desi mai mult continut este intotdeauna un plus, trebuie sa profitati de aceasta ocazie pentru a va asigura ca paginile dvs. se incarca rapid, fotografiile sunt captivante, continutul este usor de gasit si experienta dvs. de utilizator este de top. Este cu siguranta mult de cerut de la oricine. Din aceste motive, cel mai bine este sa va asociati cu o agentie sau un expert SEO cu servicii complete, care va poate dezvolta strategia SEO, dar poate implementa acea strategie si poate monitoriza succesele atat mari, cat si mici, ofera sfaturi pentru crestere si poate transforma cu adevarat site-ul dvs.  intr-o masina de generare si vanzare de clienti potentiali.

Cum se masoara succesul:
Nu va descurajati daca nu observati o crestere imediata a traficului pe site. Este normal si este de asteptat. In vremuri de criza economica, este posibil sa nu fie atat de multi oameni care cauta ceea ce oferiti si este in regula. In acest moment, ceea ce este cel mai important este sa descoperi unde se claseaza cuvintele tale cheie, unde se claseaza cuvintele cheie ale concurentilor si (daca esti in urma) cum sa reduca cel mai bine acest decalaj. Daca site-ul dvs. poate revendica cat mai multe cuvinte cheie relevante in acest moment, atunci puteti paria ca traficul si conversiile vor veni in timp. Amintiti-va, spre deosebire de o campanie de social media sau PPC, acesta nu este ceva care va incepe sa obtina rezultate imediat. Este nevoie de cercetare, planificare si rabdare pentru a face ca investitiile dvs. SEO sa plateasca. Dar ai incredere in proces si promitem ca totul se va rezolva in cele din urma.

Rezumat:
In timpul unei recesiuni, investitia intr-o strategie SEO solida trebuie sa fie in centrul planului dvs. de marketing. Acum nu este momentul sa arunci prosopul si nici sa incepi sa devii excentric cu ideile tale de publicitate. Va sugeram sa gasiti o un specialist SEO cu servicii complete si rezultate reale, care sa contureze un plan axat pe SEO, sa va indrepte in directia corecta si sa va pregateasca pentru un aflux major de afaceri odata ce lucrurile revin la normal. Daca lucrati si va pregatiti acum, veti fi clasat in topul cautarilor Google si clientii va vor cauta, nu invers. De asemenea, daca concurenta dvs. este acolo si ignora beneficiile optimizarii pentru motoarele de cautare, ei vor avea mult teren de compensat in ceea ce priveste pierderea clasamentului lor in cautarile Google. Companiile care o fac sunt pregatite pentru succes. Companiile care nu o fac vor fi ingropate cel putin in a doua pagina a Google.

Concluzie:

Vei trece peste asta. Compania ta va trece peste asta. Vom trece cu totii peste asta. Aceste situatii proaste sunt doar temporare si lucrurile vor reveni in timp. Pastrati-va mintea concentrata pe obiectivul final de a va promova afacerea si asigurati-va ca publicul stie ca sunteti investit in a-i servi mult mai bine decat concurentii dvs. Amintiti-va asta, deoarece oamenii cauta deja ceea ce vindeti online, site-ul dvs. web va fi cel care va convinge. Cu planificarea SEO potrivita, mentalitatea SEO potrivita si parteneriatele SEO potrivite, cele mai bune zile ale afacerii tale urmeaza sa vina.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

DATE DE CONTACT

Cuvinte cheie:

Alte articole de Grigorescu Mario:

In opinia expertilor in marketing digital, SEO este, fara indoiala, una dintre cele mai importante componente ale oricarui plan de marketing outbound.
O componenta esentiala a marketingului SEO este construirea de linkuri. Este posibil sa pierdeti o afacere potentiala daca nu ati incorporat tactici de construire a legaturilor in planul dvs. de marketing.
Iata marele raport Google pentru administratorii de site-uri web pentru luna august 2022 – care va pune in legatura cu subiectele de cautare Google si SEO.
Daca esti un blogger de calatorii aspirant, exista o multime de moduri diferite de a-ti promova munca. Puteti construi o prezenta uriasa in retelele sociale, dar nu uitati sa va concentrati pe bazele SEO pentru bloggerii de calatorii!
Cert este ca majoritatea companiilor folosesc astazi platforme online pentru promotii. A devenit o practica obisnuita si ar fi o mare greseala daca nu folositi niciun model de promovare online.

Nu te mai poti loga?

In urma schimbarii platformei eComunicate.ro, conturile vechi de utilizatori nu mai sunt valabile. Va rugam creati un cont nou pentru a putea adauga comunicate de presa sau evenimente. Multumim pentru intelegere!

Stai in legatura cu noi!