Pentru utilizatori, Google Maps reprezintă o aplicație foarte utilă de orientare în spațiu, utilizată frecvent mai ales pe dispozitivele mobile, dar și pe computere, pentru a planifica din timp trasee sau pentru simpla informare despre anumite locații. Google Maps te ajută să găsești orice adresă, inclusiv hoteluri, cafenele, restaurante, magazine de diverse tipuri, centre de divertisment, benzinării, farmacii etc. Când te orientezi pe o hartă și studiezi împrejurimile, poți vedea inclusiv toate companiile din zona respectivă.
Iată implicit rolul foarte bun al Google Maps ca instrument de marketing pentru companii. Dacă ești proprietarul unei firme, vei putea folosi acest instrument pentru a fi mai vizibil și pentru a fi ușor de găsit de către clienți. Ești pe Google în prim-plan, ai șanse mai mari să atragi vânzări în locația ta offline. Pentru a apărea pe Google Maps ai nevoie să realizezi înscrierea firmei prin facilitatea numită Compania mea pe Google, după cum subliniază compania de găzduire web THC într-un material complex postat pe blogul său, dedicat clienților cu afaceri online.
Instrumentul pentru firme este oferit gratuit, disponibil pentru orice companii sau organizații. Dincolo de simpla prezență online, un astfel de cont Compania mea pe Google îți permite să interacționezi mai ușor cu clienții și să gestionezi imaginea business-ului tău în Google Maps. După înscrierea companiei, poți să completezi profilul cu informații relevante pentru clienți, introducând numele companiei tale, locația, programul de lucru, site-ul și datele de contact, fotografii. În plus, vor apărea ulterior recenzii ale clienților.
Utilizarea acestui instrument fără costuri aduce inclusiv avantaje în optimizarea SEO. Compania mea pe Google este furnizor de date pentru SEO local. În afișarea rezultatelor vor conta relevanța căutării, distanța (cât de aproape este locația de clientul care efectuează căutarea) și notorietatea afacerii, modul în care acestea este văzută în mediul online.
Interesant este că în panoul de control al acces la date utile – statistici despre vizualizări, despre cum ți-au găsit clienții afacerea (direct sau prin descoperire) sau de unde o vizualizează (din Google sau Google Maps). Mai departe, poți analiza modul de interacțiune – click-uri, apeluri telefonice, solicitări de indicații rutieră.
Cum îți realizezi un cont Compania mea pe Google? Este simplu, caută pe Google chiar Compania mea pe Google, apoi click pe butonul Începe acum. După completarea datelor, Google va verifica dacă ești cu adevărat proprietarul companiei pentru care dorești să creezi acest cont. Poți folosi verificarea prin trimiterea unui cod pe adresa poștală, într-o scrisoare, verificarea prin telefon, verificarea prin e-mail. Dacă există deja un cont conectat la Google Search Console, vei putea confirma instantaneu afacerea ta.
Este important să te asiguri că locația este marcată perfect pe hartă. Dacă stegulețul nu este poziționat corect pe Google Maps, îl poți muta manual. Clienții vor aprecia datele completate corect, cât mai detaliat, crescând astfel șansele ca ei să ajungă în locație și să se bucure de produsele sau serviciile oferite.