Asistență în vederea obținerii despăgubirii pentru zbor de legătură pierdut

image001

Pot apărea destul de multe situații în care pasagerii întârzie sau pierd zboruri și nu neapărat din vina lor. De aceea Comisia Europeană a reglementat, prin Regulamentul 261/2004, aceste situații, precum și responsabilitățile părților implicate.

În cazul în care se constată vina companiei aeriene pentru întârziere, aceasta este obligată să ofere despăgubire pentru zborul de legătură pierdut. Nu întotdeauna, însă, aceste companii acționează cu bună credință. De aceea exista companii specializate in recuperarea despagubirilor pentru zboruri cu probleme, cu mii de astfel de cazuri rezolvate, care îți pot oferi asistență și reprezentare pentru obținerea compensațiilor cuvenite.

În ce cazuri se despăgubește pierderea zborului de legătură

Regulamentele CE prevăd scenariile în care este atrasă răspunderea operatorului de zbor și cele în care acesta este absolvit. Însă procedurile interne ale companiilor aeriene sunt în așa fel făcute încât toată operațiunea va fi amânată și complicată, încât cel îndreptățit își poate pierde răbdarea sau chiar poate pierde mai mulți bani urmărind restituirea dreptului legal.

Pasagerul trebuie să fie informat, în primul rând, de dreptul său de a fi despăgubit. Astfel, în cazul în care acesta avea un zbor de legătură pe care l-a pierdut din cauza operatorului aerian, se pot primi următoarele compensații:

  • La un zbor pe o distanță mai mică de 1500 km și cu o întârziere mai mare de 3 ore se obțin 250 de euro despăgubiri. Cursele interne, precum București – Oradea cu Blue Air, întră în această categorie.
  • La o distanță între 1500 km și 3000 km, cu o întârziere mai mare de 3 ore se obțin 400 de euro despăgubiri, cum este spre exemplu, zborul Lufthansa Roma – Frankfurt
  • La un zbor mai mare de 3500 de km în interiorul UE, cu o întârziere mai mare de 3 ore se obțin 400 de euro despăgubiri.
  • La un zbor în afara UE, mai mare de 3500 km cu o întârziere cuprinsă între 3 și 4 ore se obțin 300 de euro despăgubiri.
  • La un zbor în afara spațiului comunitar, mai mare de 3500 de km și cu o întârziere mai mare de 4 ore, se obțin 600 de euro despăgubiri.

În cazul zborurilor de legătură, distanța și timpul de întârziere sunt măsurate între aeroportul de la care s-a plecat și destinația finală.

Totuși, regulamentul citat prevede și situația în care operatorul unui transport aerian se așteaptă în mod rezonabil ca un zbor să fie amânat: două ore sau mai mult pentru zboruri mai mici de 1500 de km, trei ore sau mai mult pentru zboruri în UE peste 1500 km sau celelalte zboruri cuprinse între 1500 și 300 km, 4 ore sau mai mult pentru celelalte zboruri.

Drepturile imediate ale pasagerilor unui zbor întârziat

Pe lângă compensațiile bănești, călătorul este îndrituit să primească următoarele feluri de asistență din partea companiei aeriene:

  • Mese și băuturi răcoritoare gratuite.
  • Două apeluri telefonice, telex, fax sau email.
  • Cazare gratuită, transport gratuit între locul de cazare și aeroport.
  • Rambursarea costului integral al biletului sau zbor de întoarcere la punctul de plecare inițial, cât mai curând posibil, în cazul în care întârzierea depășește cinci ore.

Asigurarea acestor măsuri de asistență nu înlătură răspunderea companiei aeriene și nici pierderea dreptului la suma compensatorie. Însă trebuie ca pasagerul să fie vigilent și să nu accepți bonusuri, vouchere sau alte „beneficii” acordate pe moment de către compania aeriană, în contul compensării legale.

Cum se obține despăgubirea pentru zbor întârziat

Pentru a nu pierde timp, nervi și bani în vederea obținerii compensațiilor cuvenite în urma întârzierii zborurilor de legătură, pasagerul păgubit poate apela la serviciile Airadvisor. Asistența de specialitate este apanajul nostru.

Cunoaștem și avem experiență cu procedurile interne ale companiilor de transport aerian de călători, fie că este vorba de operatori full service sau operatori low cost. Pasagerul va ști de la început care sunt procedurile ce trebuie îndeplinite, precum și costul operațiunilor. Acesta nu va avea comisioane sau sume ascunse și nu va depăși suma totală a compensării la care are dreptul, în mod legal.

Asistența de specialitate oferită de Airadvisor este necesară în astfel de situații. Acțiunea legală și reprezentarea poate fi lăsată în seama companiei care, contra unui procent fix din sumă, convenit și cunoscut de la început, îndeplinește toate procedurile în locul păgubitului pentru obținerea despăgubirilor pentru zborul de conexiune pierdut. De asemenea, în cazul în care se va ajunge în instanță, păgubitul va putea fi reprezentat de un avocat Airadvisor, care îl va instrui și îl va asista pentru ca acțiunea să fie încununată de succes.

Alte Articole de 1 :

img_65951

P – Ambalaje cosmetice

Materialele utilizate pentru ambalarea produselor cosmetice inseamna o gama incredibil de diversificata de materiale, in ceea ce priveste materialul utilizat la fabricarea lor, forma, marimea si modalitatea de utilizare pentru...

panel-decorativo-3d-Diamond-Wall-Coverings-Group

Cum să decorezi casa cu panouri 3D?

Dormitorul, livingul sau chiar baia și bucătăria au nevoie de detalii mici, fabricate din materiale calitative, care să te ajute sa conturezi și să consolidezi propriul stil în casa ta....