Orice afacere, fie ca este vorba de una la inceput de drum sau una deja consacrata, are nevoie de promovare. Promovarea pe internet a unui site reprezinta un intreg proces prin care se depun eforturiconsiderabile in scopul de a face cunoscute produsele pe care le promoveaza.
Firmele necesita campanii de promovare pentru produsele pe care le comercializeaza, astfel ca apeleaza la internet deoarece este poate cea mai ieftina si eficienta varianta de promovare. Cele mai folosite site-uri pentru promovarea unui business sunt facebook, instagram, twitter si blogul. Totusi si aceste site-uri au avantajele si dezavantajele lor. Acestea se caluculeaza pe baza unor parametrii bine stabiliti. Majoritatea firmelor, fie ele mici sau mijloci, si mai ales cele mari au decis saisi faca promovarea online.
Avantajele utilizarii Internetului drept sursa publicitara reprezinta un mijloc rapid si usor accesibil, utilizat pentru informare de un numar din ce in ce mai mare de persoane. Social Media Marketing un instrument perfect de cercetare, avand capacitatea de a masura cu exactitate cate persoane au accesat o anumita paginaweb sau un magazin virtual si cate dintre acestea au cumparat un produs anume. Internetul prezinta avantajul ca poate transmite mesaje publicitare complexe, mesaje multimedia ce pot contine simultan text, imagine si sunet in proportia dorita. Costurile publicitatii pe internet sunt mult mai mici decat celelalte modalitati de promovare. Un alt avantaj al publicitatii online este ca afisarea acesteia se poate face in regim non-stop, iar campaniile publicitare, odata lansate, pot fi modificate sau intrerupte in orice moment.
Nu este de mirare faptul cain fiecare zi numarul cumparatorilor online devine din ce in ce mai mare avand in vedere ca ne petrecem din ce in ce mai mult timp in lumea virtuala. In prezent sunt foarte putine persoane care nu cauta un anumit produs pe internet. Expertii in Social Media sunt de parere ca mediul virtual ofera numeroase avantaje, iar vanzarile se realizeaza chiar mai bine decat in mod traditional.
Prin intermediul mediului virtual, consumatorul poate interactiona direct cu un anumit produs, poate afla ce parere au despre el alti cumparatori, iar in unele cazuri chiar are posibilitatea sa testeze produsul sau sa-l cumpere cu un singur click.Directionarea anunturilor este unul dintre cele mai semnificative avantaje ale publicitatii online. Aceasta ofera posibilitatea afisarii anunturilor relevante pentru persoanele din anumite categorii de interese. Altfel spus, reclama va fi vazutain special de oamenii care sunt interesati de serviciile si produsele pe care doresti sa le promovezi.
Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale reclamelor pe internet este fenomenul numit banner blindness. Este vorba despre tendinta vizitatorilor paginilor web sa ignore bannerele publicitare. Acest lucru se poate intampla chiar si atunci cand bannerul contine informatia pe care utilizatorul o cauta. La fel de des, fenomenul este intalnit in cazul mesajelor cu caracter promotional, mai ales atunci cand aceste e-mailuri sunt primite in numar mare, capatand forma de SPAM.
Un alt dezavantaj al publicitatii in mediul virtual se referain mare parte la publicitatea interactivasi la cea multimedia. Desi este o forma care se bucura de popularitate si ofera multe beneficii, reclamele dinamice sunt mai greu de incarcat decat bannerele statice. De aceea, ele trebuie sa fie folosite cu mai multa grija.Un alt dezavantaj al publicitatii online este faptul caintreprinderile mici nu au suficiente posibilitati financiare pentru a se promova prin intermediul reclamelor virtuale. Acest lucru este cu atat mai greu de facut, cu cat exista milioane de companii care vand produse si servicii de acelasi fel.
Chiar daca are si cateva dezavantaje, plusurile promovarii unui produs sau a unui brand in mediul online sunt net superioare. Intreprinzatorii pot avea multe beneficii in urma utilizarii reclamelor pe internet, motiv pentru care rar vei putea gasi o afacere care sa nu beneficieze de promovare in mediul online.