Bucureștiul se schimbă: Proiectele câștigătoare în competiția „A FI vecin bun” readuc spiritul comunitar în oraș
București, 28 martie 2018: Redescoperirea ideii de comunitate, prin care Bucureștiul poate deveni un loc unde oamenilor le pasă unora de alții și tuturor de oraș, este deviza celor două proiecte câștigătoare ale fondului pentru comunitate „A FI vecin bun”, lansat de AFI Europe România împreună cu Fundația Comunitară București. „AFInități pentru o comunitate unită”, proiectul propus de Fundația Parada și „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii”, propus de grupul de inițiativă 4 KIDS, sunt cele două proiecte câștigătoare, ce vor primi împreună finanțări totale de peste 70.000 de lei pentru punerea în practică a ideilor.
Fondul comunitar „A FI vecin bun” a fost lansat în luna noiembrie 2017 și s-a adresat ONG-urilor și grupurilor de inițiativă cu scopul de a colecta implementarea unor idei de proiecte care să contribuie la revitalizarea urbană și la revigorarea spiritului comunitar. Pentru a fi finanțat, un proiect trebuia să aibă loc în zonele din apropierea celui mai nou parc de afaceri pe care AFI Europe România îl construiește în București, AFI Tech Park, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 29.
„Procesul din primul an a fost gândit ca un program pilot, pentru a vedea dacă există inițiative incipiente care pot conduce la dezvoltarea spiritului comunitar din zonă, dar și pentru a testa și stimula interesul diverselor asociații și grupuri pentru intervenții în zonă, care să aducă valoare adăugată și să aibă șanse de durabilitate”, spune Tal Roma, Business Development Manager AFI Europe România.
„Experiența acestui proiect ne-a demonstrat că există multă inițiativă și dorință din partea locuitorilor de a face ceva în oraș. Drept dovadă, toate cele trei grupuri de inițiativă care s-au înscris în program au trecut mai departe în etapa finală, unul dintre ele numărându-se printre câștigători. Bucureștenii își doresc să facă lucruri și să producă schimbări în bine în oraș și ne bucurăm că prin «A FI vecin bun» îi ajutăm să facă din ideile lor o realitate de care să ne bucurăm cu toții,” declară Iulia Borșan, Corporate Marketing Manager AFI Europe România.
Prin proiectul „AFInități pentru o comunitate unită”, Fundația Parada își propune să reunească locuitorii din zona Parcului Carol și din vecinătate în jurul unor activități menite să stimuleze dezvoltarea de relații armonioase între indivizi din clase sociale diferite, prin crearea de punți de comunicare sub forma artei spectacolului. Prin intermediul Circului Parada, un circ social ai cărui artiști sunt exclusiv copii ai străzii sau tineri proveniți din stradă, spațiul public va fi animat prin spectacole de circ și ateliere de jonglerii. Totodată, pentru a spori șansele de integrare ale acestora, dar și pentru a crea empatie și înțelegere din partea comunității locale, vor fi organizate discuții ale artiștilor cu publicul spectator pe teme legate de percepția populației asupra vieții în stradă, idei preconcepute și egalitatea de șanse.
Proiectul „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii” a fost înscris de grupul de inițiativă 4 KIDS, format din trei vecini de bloc, animați de dorința de a face bine comunității în care locuiesc. Ideea câștigătoare vizează organizarea Zilei Vecinilor, o zi de sărbătoare a comunității din zona Parcului Filaret și vecinătate, în ultima zi de sâmbătă a lunii mai. Pentru a stimula și a susține viața socială a comunității, proiectul își mai propune întâlniri lunare ale vecinilor, cu precădere părinți și copii, în jurul Măsuțelor Cunoașterii, ce includ 4 mese educative cu teme diverse, amplasate lângă spațiile de joacă. Măsuțele se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 9 ani și au scopul de a le stimula învățarea și cunoștințele prin joacă.
„Știm că funcționează modul în care lucrăm când vedem cum crește o rețea de oameni în oraș, care se cunosc, se ajută și cărora le pasă. Ne bucurăm să lucrăm cu un grup de inițiativă nou-nouț și cu o fundație cu istoric, în acest fond, căci ambele își propun să aducă oamenii laolaltă pentru a se cunoaște mai bine și pentru a se sprijini. Mulțumim AFI Europe România pentru ocazia de a cunoaște aceste proiecte din oraș”, Alina Kasprovschi, Director Executiv, Fundația Comunitară București.
Procesul de înscriere și selecție în cadrul fondului s-a realizat în mai multe etape: depunerea ideilor de proiecte online (8 noiembrie – 10 decembrie 2017), urmată de selecția ideilor, depunerea proiectelor complete și interviuri cu membrii juriului (17 ianuarie – 9 martie 2018). Câștigătorii vor avea la dispoziție o perioadă de nouă luni, până in noiembrie 2018, pentru implementarea proiectelor.
Selectarea proiectelor câștigătoare a fost realizată cu ajutorul unui juriu independent, format din persoane cu experiență în domenii legate de urbanism, planificare și regenerare urbană, comunitate, implicare socială și civică: Oana Preda, director executiv Centrul de Resurse pentru Participare Publică, CeRe, Ana-Maria Elian (Țoni), urbanist, specializată în planificare și regenerare urbană, MKBT:Make Better, Andrei Mihail, doctor în antropologie, cadru didactic asociat al Facultății de Științe Politice, SNSPA, Cătălin Iorgulescu, Membru al Asociației Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România, Tal Roma, Business Development Manager AFI Europe România, Iulia Borșan, Corporate Marketing Manager AFI Europe România.
Detalii complete despre fond sunt accesibile pe pagina www.afitechpark.ro/afivecinbun.
*****
Despre AFI Europe
AFI Europe, subsidiară a AFI Properties, este una dintre companiile lider în ceea ce privește dezvoltarea, managementul și investițiile din domeniul imobiliar, ce operează în Europa Centrală şi de Est din 1997.
Portofoliul AFI Europe include centre comerciale şi proprietăţi de retail, parcuri de business şi dezvoltări rezidenţiale de mare amploare şi dezvoltări cu utilizare mixtă. AFI Europe operează în România, Cehia, Polonia, Germania, Bulgaria, Serbia, Ungaria şi Letonia.
Despre AFI Europe România:
AFI Europe operează în România din 2005. Compania a dezvoltat şi gestionează “AFI Cotroceni”, cel mai mare şi de succes mall din România şi unul din cele mai mari centre comerciale din Europa Centrală şi de Est. Centrul comercial se întinde pe o suprafaţă închiriabilă de aproape 90.000 metri pătrați (GLA) şi oferă vizitatorilor săi o zonă extinsă dedicată activităților de divertisment, care include o varietate de opțiuni de petrecere a timpului liber și peste 300 de magazine ale brandurilor locale şi internaţionale, vizitate în medie de 50.000 de clienţi pe zi.
În octombrie 2013, AFI Europe a inaugurat AFI Ploiești, primul și singurul mall modern dezvoltat în centrul orașului Ploiești, în urma unei investiții de peste 50 de milioane de euro. Centrul comercial are o suprafață închiriabilă (GLA) de 34.000 de metri pătrați, disponibilă pe două etaje ce cuprind peste 100 de branduri naționale și internaționale, alături de peste 7.000 de metri pătrați de divertisment.
Adiacent, dar complet integrat centrului comercial AFI Cotroceni, AFI Europe România a dezvoltat AFI Park, cel mai nou și mai modern parc de business de clasa A din București. AFI Park oferă 70.000 metri pătrați de spaţii de birouri, ocupate de companii multinaționale din domeniu IT&C. Clădirile de birouri AFI Park 1-5 au atins un grad de închiriere de aproape 100%. În aprilie 2016, AFI Europe România a finalizat lucrările la clădirile de birouri AFI Park 4 și 5, pe o suprafață închiriabilă de 32.000 de metri pătrați. Printre cele mai cunoscute companii multinaționale care au sediul în complexul de birouri se numără: Microchip Technologies, Electronic Arts, Endava Romania, Cameron USA, SII Romania, ORTEC Central & Eastern Europe, FotoNation, TELUS International, Veeam Software și Dell SecureWorks.
În prezent, AFI Europe România dezvoltă în centrul orașului Brașov proiectul AFI Brașov, care include un centru comercial cu o suprafață închiriabilă de 45.000 de metri pătrați și două clădiri de birouri cu o suprafață închiriabilă de 25.000 de metri pătrați.
Pe segmentul de birouri, AFI România are în dezvoltare AFI TECH PARK, un parc de business de clasa A cu o suprafață închiriabilă de 56.000 de metri pătrați, aflat în apropierea hotelului J.W. Marriott și a Parlamentului României. Parcul de business va include două clădiri de birouri de înălţime redusă și un turn de birouri, care vor avea spații verzi amenajate într-o grădină centrală, proiectul fiind un campus high tech care răspunde nevoilor de extindere a companiilor IT&C din România prin oferirea unui spațiu potrivit din punct de vedere al dotărilor tehnice și al posibilităților de dezvoltare.
De asemenea, AFI Europe România va începe în viitorul apropiat dezvoltarea unui proiect rezidențial amplu, pe un teren de 148.000 de metri pătrați din Bucureștii Noi (sectorul 1 din București).
Despre Fundația Comunitară București:
Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În 6 ani, a finanțat peste 250 de proiecte, din București și Ilfov, cu aproape 3 milioane de lei.
Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 15 fundaţii comunitare din țară. Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.fundatiacomunitarabucuresti.ro.