Care sunt riscurile in alegerea unui contabil de apartament?

contabil de apartament

Orice societate, indiferent de forma pe care o are, are nevoie de un contabil. De multe ori, rolul contabilului este asumat de administratorul firmei, insa atunci cand activitatea se diversifica iar cerintele sunt din ce in ce mai mari, trebuie sa fie angajat un contabil si folosit unul dintre cele cateva zeci de programe de contabilitate.

Daca in ceea ce priveste cel mai bun program de contabilitate exista o multime de sfaturi care ii ajuta pe administratori sa il aleaga, alegerea contabilului poate fi mai dificila.

Unul dintre sfaturile principale pe care le ofera cei de la regnskabspiloten.dk este sa se evite un contabil de apartament.

Care sunt riscurile in alegerea unui contabil de apartament?

De regula, contabilii de apartament poate sa faca erori. Nu exista garantia ca are cunostinte solide de legislatie, ceea ce aduce riscuri majore pentru administrator. Practic, chiar daca cel care face greseli este contabilul, cel care raspunde pentru greseli este administratorul prin amenzi care pot ajunge la sute de mii de lei.

Cu un contabil de apartament pot aparea situatii neprevazute. Este posibil ca acesta sa nu fie disponibil tot timpul, ceea ce duce la cheltuirea unor resurse pentru gasirea unui inlocuitor si la eventuale probleme.

Un astfel de contabil nu poate sa realizeze nici bilantul contabil. In fiecare an, orice firma trebuie sa depuna un bilant contabil la Anaf, care necesita parafa unui expert contabil. De cele mai multe ori, contabilii de apartament nu sunt experti, ceea ce atrage cheltuieli in plus pentru obtinerea unei semnaturi din partea unul contabil cu o astfel de pregatire.

Un alt risc este faptul ca un contabil de acest fel poate sa ofere mai greu sfaturi si recomandari contabile.

Nu in ultimul rand, exista riscul dezinformarii. In fiecare an se modifica o multime de elemente legislative, iar contabilul de apartament poate sa nu fie la curent cu tot ceea ce se intampla. Acest lucru este in dezavantajul administratorului.

Care este cea mai buna solutie pentru contabilitatea unei firme?

Din fericire exista solutii, iar costurile nu sunt foarte mari. In cazul unei firme mari, solutia cea mai buna este angajarea unui contabil cu contract de munca si cautarea unor programe de contabilitate online (online regnskabsprogram) care sa ii usureze foarte mult munca.

In cazul unor firme mici, cea mai buna solutie este alegerea unei firme de contabilitate. De regula, o firma de contabilitate ofera servicii complete, dispune de oameni pregatiti care pot sa asigure servicii constante, ori de cate ori este nevoie si are si un expert contabil care poate semna bilantul si scuteste administratorul de o cheltuiala in plus.

Ceea ce este de retinut este simplu: Cei care administreaza o firma trebuie sa aiba foarte mare grija in momentul in care aleg solutia contabilitatii, in conditiile in care contabilitatea poate sa decida soarta intregii firme.

Alte Articole de 1 :

ecomunicate

Top 5 cele mai frumoase locuri din Romania

Sute de mii de straini vin anual sa viziteze Romania, dar, de asemenea, si multi romani pleaca anual in vacanta in alte tari. Din pacate, multi nu cunoastem cu adevarat...

10450

Stastici privind prețurile imobiliarelor în anul 2019

Anul trecut, 2018, a fost un an cu variații ale prețurilor imobiliarelor, acestea majorându-se cu aproximativ 20-25%. În schimb, în acest an, 2019, specialiștii susțin faptul că prețurile vor rămâne...