conturi in euro

Care sunt tendintele de marketing digital pentru 2022?

1. Influencer Marketing

Au aparut ca sa ramana in trendul acestui an. Succesul lor consta in crearea unei legaturi mai stranse intre agentiile de publicitate si publicul tinta. Pentru multe persoane, recomandarile oamenilor influenti sunt credibile pentru ca au prestigiu, datorita caruia si-au obtinut adepti. Si nu trebuie sa uitam de utilitatea micro influencerilor pentru afacerile locale sau de nisa.

2. Marketing centrat pe oameni (Human Centric Marketing)

Daca companiile nu se conecteaza cu publicul lor, nu vor avea succes. empatia si experienta utilizatorului (UX) joaca un rol din ce in ce mai relevant si trebuie sa fie prezente in toate proprietatile digitale. Este necesar sa intelegeti ca pentru aceeasi marca pot exista tipologii diferite de cumparator. De aceea, nu se mai poate vedea consumatorii ca pe o masa, ci ca persoane individuale. Una dintre aplicatiile acestui trend este adaptarea si umanizarea continutului fiecarei retele de socializare.

3. Artificial Intelligence (AI)

Este folosit in marketingul digital pentru a prezice ce vor cumpara clientii pe baza achizitiilor lor anterioare. Aplicate, de exemplu, chatbot-urile si lucrand impreuna cu automatizarea si realitatea augmentata, acestea vor fi foarte utile in site-urile de comert electronic.

4. Protectia datelor cu caracter personal

Va deveni din ce in ce mai greu procesul de colectare a datelor de la utilizatorii de internet. Avand in vedere acest lucru, singura optiune este de a incerca sa cunoasteti publicul prin continutul sau interactiv sau alte metode traditionale precum focusul pe grupuri. In cazul site-urilor web, o modalitate de a genera trafic fara a obtine date de la vizitatorii sai este prin pozitionarea organica, cunoscuta si sub numele de SEO.

5. Prioritizeaza si mai mult dispozitivele mobile

Utilizarea telefoanelor inteligente si a tabletelor pentru a naviga pe internet continua sa creasca. Cautarea de informatii si cumparaturile online sunt mai frecvente prin telefoane mobile decat pe computere. Stapanirea conceptelor precum geolocalizarea, tipurile de dispozitive si obiceiurile de navigare pe internet sunt esentiale acum.

6. Cautari vocale

Desi nu este ceva nou, cautarile prin ,,vorbire” la dispozitivele conectate la internet sunt in crestere, mai ales ca este mai rapid la ora actuala sa vorbesti decat sa tastezi. Potrivit datelor de la Google, cel putin 20% din cautari se fac prin voce. Site-urile web trebuie sa isi adapteze continutul la diferite variante de cautare, fie prin text, fie prin voce. Este necesar sa ne gandim la ce cuvinte ar folosi oamenii pentru a ajunge in paginile noastre, indiferent daca le scriu sau le spun.

7. Aliniati SEO cu Core Web Vitals de la Google

Acum Google masoara experienta utilizatorului prin metrici denumiti: Core Web Vitals si fac parte din factorii pe care ii ia in considerare pentru pozitionarea organica.

8. Cumparaturi live

Este o tendinta care a aparut in China. Consta in realizarea unei transmisii live in niste retele sociale transmise in direct, unde sunt afisate diferite produse si telespectatorii le cumpara in timp real. Poate avea mare succes in vanzari si sensibilizare in scopuri de constientizare si recunoastere a marcii. Este ideal pentru produse de moda, frumusete, alimente, decoratiuni si dispozitive electronice. Mai simplu spus, are loc o tranzactionare in direct. Strategiile pe timp limitat, cum ar fi reducerile sau cupoanele, ajuta foarte mult in aceasta tendinta.

9. Chatbots si chat-uri live

Instalate pe site-uri web sau retele sociale, sunt foarte utile pentru a raspunde la intrebarile utilizatorilor. Printre alte motive pentru a le folosi sunt ideale:

pentru a rezolva suspiciunile comune
pentru a detecta obstacolele in palnia de vanzari
pentru a eficientiza procesul de generare de lead-uri
Un chatbot configurat corect poate oferi un serviciu extrem de satisfacator pentru clienti.

10. Tik Tok

Castiga din ce in ce mai multa putere. In 2021 a depasit 1 miliard de utilizatori activi lunar; cu aceast rezultat a fost clasat peste Facebook si Instagram. Tik Tok a oferit o noua modalitate de a genera continut pe retelele de socializare, prin videoclipuri scurte. Aceasta retea a ajutat multi oameni sa genereze venituri din vizualizari si interactiuni. In plus, au creat hashtag-ul #TikTokResumes in care utilizatorii care sunt in cautarea unui loc de munca pot incarca un videoCV. Unele companii accepta deja cereri de angajare folosind aceasta metoda.

11. Marci asociate cu cauze sociale

Ideea este ca sunt perceputi ca autentici si nu doar ca oportunisti care vor sa se asocieze cu un anumit sector al populatiei. Atunci cand sustinem o cauza, trebuie sa existe coerenta atat in interiorul, cat si in exteriorul companiei. Printre cele mai frecvente cauze se numara sprijinul comunitatii LGBTQ , mediul si abilitarea femeilor.

12. Instagram Reels

Ele ofera agentilor de publicitate o acoperire mai mare decat o alta publicatie pe aceasta retea sociala. Pentru cine nu stie, Instagram Reels este un videoclip, in format vertical, a carui durata este de la 15 la 60 de secunde maxim, care poate fi editat cu filtrele si muzica proprie din Instagram. Ele difera de la poveste la poveste, deoarece clipurile nu dispar la 24 de ore de la publicare. Unele companii le folosesc ca explicatii, pentru a-si arata versiunile sau ca tutoriale despre cum sa-si foloseasca produsele.

DATE DE CONTACT

Cuvinte cheie:

Alte articole de Grigorescu Mario:

Site-urile web de turism, in special cele cu continut dinamic, cu destinatii multiple, trebuie optimizate nu doar pentru motoarele de cautare traditionale, ci si pentru sistemele AI care vor directiona din ce in ce mai mult calatorii catre continutul nostru.
Daca doriti sa creati continut care converteste, nu va mai fixati pe implicarea usor de urmarit. Concentreaza-te pe cel mai bun mod de a-ti determina publicul sa se implice fara toate frictiunile. Iata cum.
Este foarte normal ca toti parintii sa treaca printr-o „perioada dificila” la inceput, odata ce au aflat despre problema autismului copilului lor.
Foarte multa lume vine si cere informatii despre cat ar putea costa o casa la rosu. Oameni buni, va rog sa cititi cu atentie si sa luati aminte! Am vazut din partea multora oferte/costuri nerealiste.
Interventia ABA ca afacere – Societatea in intregul ei, la nivel de masa, se gandeste la copiii cu autism ca fiind ceva indefinit, care trebuie ajutati.

Nu te mai poti loga?

In urma schimbarii platformei eComunicate.ro, conturile vechi de utilizatori nu mai sunt valabile. Va rugam creati un cont nou pentru a putea adauga comunicate de presa sau evenimente. Multumim pentru intelegere!

Ultimele comunicate de presa

Stai in legatura cu noi!