În materie de mobilier pentru spațiile de birouri, biroul office este probabil una dintre cele mai importante piese de mobilier mai ales că de ceva ani încoace angajații au început să includă pe lista lor de evaluare a unui loc de muncă și confortul. Un sondaj efectuat în Marea Britanie a arătat că alături de beneficii și salariu, confortul și aspectul spațiului office sunt criterii definitorii în evaluarea angajatorilor și în același timp criterii care vor determina coeficientul de retenție al al angajaților în cadrul unei companii.
Având în vedere că o persoană își petrece o treime din viață la serviciu ,de cele mai multe ori așezată în spatele unui birou, faptul că designul și confortul sunt criterii importante nu ar trebui să mai surprindă pe nimeni: în urma pandemiei și al sistemului de lucru hibrid angajații caută un mediu asemănător cu cel din propriile locuințe și sunt mai puțini atrași de o atmosferă rigidă și rece la locul de muncă. Pentru a satisface nevoia de confort a angajaților tăi, trebuie să te gândești înainte de orice la ergonomie.
Ce este ergonomia? Ergonomia este o disciplină care studiază condițiile de muncă așa încât locul de muncă să fie adaptat la oameni și urmărește reducerea și eliminarea bolilor profesionale. In general atunci când auzim de ergonomie ne gândim la scaunul de birou și mai puțin la biroul în sine. Din nefericire un scaun ergonomic nu va fi la fel de eficient dacă biroul office nu este și el conceput să satisfacă anumite criterii.
- înălțimea biroului office sau mai precis înălțimea blatului de lucru
In mod ideal blatul de lucru trebuie să-i permită utilizatorului să se așeze în poziția picior peste picior atunci când scaunul este bine reglat adică atunci când tălpile utilizatorului sunt complet așezate pe sol. Insă chiar și atunci când apelezi la o firmă de mobilier la comandă, este imposibil să faci biroul office perfect adaptat înălțimii fiecărui angajat din companie. În mod standard, pentru ca un birou să fie considerat ergonomic, înălțimea lui ar trebui să fie de aproximativ 73 de centimetri dar dacă vrei să mobilezi spațiul cu birouri office adaptabile înălțimii fiecărui angajat din compania ta, ia în calcul biroul office reglabil pe înălțime ca cel de aici.
Înălțimea blatului de lucru este importantă și pentru că asigură o poziționare corectă a laptopului sau monitorului, garantând că utilizatorul va avea o postură ideală atunci când este așezat la birou.i
- dimensiunile blatului de lucru
Adâncimea și lățimea blatului de lucru impactează și ele postura utilizatorului și de aceea aceste două dimensiuni trebuie determinate luând în calcul specificul activității diferiților angajați din companie. Dacă pentru cei care nu au nevoie decât de un laptop dimensiunile standard de 60 x 90 cm sunt suficiente, există departamente ai căror angajați vor avea nevoie cu siguranță de dimensiuni mult mai generoase pentru a se simți confortabil. De exemplu un angajat care lucrează cu două monitoare ar trebui să dispună de un blat de lucru de 76 x 152 de cm. Dimensiunea blatului va determina distanța la care va fi amplasat monitorul față de utilizator, distanța recomandată situându-se între 45 și 70 cm.
De ce sunt importante aceste criterii și care sunt beneficiile pe care le vei avea dacă vei ține cont de ele în alegerea biroului office?
Cum spuneam și în deschiderea acestui articol gradul de satisfacție al angajaților va fi mai mare. Pentru companie acest lucru se traduce într-un grad de retenție mai mare iar în același timp angajații tăi vor fi mult mai tentați să recomande compania prietenilor și cunoscuților lor. Grija ta pentru sănătatea angajaților va face ca aceștia să fie mult mai implicați în activitățile pe care le desfășoară iar nivelul de oboseală va fi mai mic ceea ce va reduce nevoia angajaților de a și lua pauze dese. Cu alte cuvinte un nivel de productivitate mai mare, risc de îmbolnăvire scăzut, angajați relaxați care se simt bine la locul de muncă
Biroul office care să satisfacă criteriile de ergonomie menționate în articolul nostru dar care să aducă un plus valoare și din punct de vedere al aspectului, este imposibil de găsit în magazinele de mobilă ce comercializează mobilier de serie. De aceea noi îți recomandăm să apelezi la specialiștii de la moff.ro, un producător de mobilier la comandă pe al cărui site vei găsi variate modele de birouri office pe care le vei putea personaliza până la cele mai mici detalii. In același timp, îi poți contacta pentru a realiza piese de mobilier office concepute împreună cu designerul tău, după specificațiile tale dar cu sprijinul unei echipe cu ani de experiență în realizarea mobilierului office la comandă.