Creatina – Beneficii și Efecte secundare

Creatina este un supliment natural folosit adesea pentru a încuraja performanța atletică. Acesta este motivul pentru care creatina este un ingredient important în multe suplimente nutritive pentru fitness. La nivel global, orice amator al sălii de forță a auzit de această substanță și poate chiar a consumat suplimente pe bază de creatină. Ce este aceasta, cât este de eficientă, dar și cât este de sigură pentru sănătatea celor ce o consumă? Aflăm răspunsul la toate în continuare. 

Ce este creatina? 

Creatina este o substanță care se găsește în mod natural în celulele musculare. Creatina ajută mușchii să producă mai multă energie în timpul exercițiilor grele de rezistență, sau alte exerciții care se desfășoară la o mare intensitate. De aceea, mulți atleți și amatori de culturism iau suplimente pe bază de creatină pentru a obține masă musculară, pentru a-și dezvolta rezistența la exercițiile fizice și pentru a-și îmbunătăți performanța antrenamentelor. La nivel chimic, este o substanță asemănătoare cu aminoacizii. 

Care sunt beneficiile creatinei?

  • Ajută mușchii să producă mai multă energie

    Suplimentele de creatină cresc depozitele de fosfocreatină. La rândul ei, această substanță ajută la formarea de ATP (Adenozină Tri-Fosfat), adică celula în care este stocată energia. În timpul exercițiilor, celulele ATP se descompun pentru a produce energie. Totuși, în mod normal, folosești mai multe ATP decât produci, ceea ce duce la oboseală. Creatina crește producerea de ATP astfel încât să poți avea suficientă energie pentru a efectua exerciții de mare intensitate.  
  • Sprijină multe funcții musculare

    Creatina este un supliment cunoscut pentru faptul că ajută la creșterea masei musculare. Aceasta poate crește formarea proteinelor care crează noi fibre musculare. De asemenea, ridică nivelurile de IGF-1, un factor de creștere, care promovează dezvoltarea masei musculare. În plus, creatina încurajează stocarea de apă din mușchi, ceea ce rezultă într-o creștere în dimensiune a mușchilor.  
  • Îmbunătățește performanța în exerciții de înaltă intensitate

    Deoarece are un rol atât de important în producția de ATP, creatina poate îmbunătăți dramatic performanța în cadrul exercițiilor de înaltă intensitate. Creatina îmbunătățește numeroși factori, printre care și: puterea, viteza, rezistența musculară, rezistența la oboseală, masa musculară, procesul de recuperare, performanța psihică. În plus, față de alte suplimente care au efect doar asupra atleților avansați, creatina își face efectul indiferent de nivelul cuiva de pregătire fizică.

 

Care sunt efectele secundare ale creatinei?

Suplimentarea cu creatină, poate duce la creșterea în greutate cu 1, 2 kilograme într-o săptămână. Asta deoarece, pentru a mări nivelul de sintetizare al proteinelor, și a produce astfel mai multă masă musculară, retenția de apă în mușchi va crește. 

Creatina este unul dintre cele mai bine cercetate suplimente nutritive disponibile, iar studiile care durează până la patru ani nu relevă niciun efect negativ.

Unul dintre cele mai cuprinzătoare studii a măsurat 52 de markeri de sânge și nu au observat efecte adverse după 21 de luni de la suplimentare.

Nu există dovezi că creatina dăunează ficatului și rinichilor la persoanele sănătoase care iau doze normale. Acestea fiind spuse, cei cu probleme preexistente de ficat sau rinichi trebuie să se consulte cu un medic înainte de a suplimenta.

Deși oamenii asociază creatina cu deshidratarea și crampele, cercetarea nu acceptă această legătură. De fapt, studiile sugerează că poate reduce crampele și deshidratarea în timpul exercițiului de rezistență la căldură mare.

În concluzie, dacă ești un sportiv care încearcă să obțină mai multă masă musculară, mai multă forță și rezistență, prin practicarea de exerciții intense, creatina te poate ajuta să obții mai rapid și mai ușor rezultatele pe care le dorești. Îți urăm spor la antrenament!

DATE DE CONTACT

Nume: Zsolt Szabo
Functie: Manager
Email: zsolt.szabo@shopo.ro
Telefon: 0734889411
Website: https://www.yamamotonutrition.ro/
Cuvinte cheie: creatina, beneficii creatina, creatina efecte secundare

Alte Articole de 771 :