Pandemia a reconfigurat modul în care funcționăm ca oameni, ca experți, ca branduri. Efectele adverse ale pandemiei, cele economice, nu au întârziat să își facă simțită prezența în majoritatea industriilor. Confuzia, neclaritatea, incertitudinea macină majoritatea companiilor, dar chiar și așa, e imperios necesar ca brandurile să rămână proactive.
Pe fond pandemic, consumatorii caută brandurile care sunt axate pe proges social și pe relație dintre brand, companie și consumator. Dochița Zenoveiov, brand innovator și furnizor de servicii de rebranding la Inoveo, vorbește despre măsurile pe care le putem adopta astfel încât vocea brandului nostru să genereze în continuare ecou:
Comunicare ancorată în problemele actuale
Conținutul pe care brandul îl generează în mod obișnuit trebuie, acum mai mult ca niciodată, însoțit de empatie: mesajele încurajatoare, comunicarea măsurilor de siguranță, transparență în ceea ce privește adaptarea brandului la situația actuală sunt elemente care asigură empatia de care au nevoie consumatorii.
Comunicarea transparentă și onestă face parte din tendințele de branding din 2021, pentru că oamenii au nevoie de claritate, au nevoie să știe că în spatele brandului există oameni, oameni la fel de afectați de pandemie ca oricine altcineva.
Transparența și adaptabilitatea – atribute cruciale ale brandurilor în era pandemică
Un studiu realizat de Kantar Group – o companie britanică de cercetare a pieței – arată că 75% dintre consumatori vor să știe ce înseamnă pandemia pentru branduri și cum vor reacționa acestea; transparența denotă încredere în public, dar îl și poziționează în topul priorităților. Arătându-le oamenilor care este următoarea mișcare, le arăți că, pentru brandul tău, părerea lor contează. Pentru că întocmai ei se află în centrul brandului.
Industria de consum se află în continuă mișcare – adaptabilitatea este coordonata pe care se fundamentează brandurile în pandemie: comunicare consistentă în online, newslettere care să te mențină conectat cu publicul tău, optimizarea mesajelor, campaniilor, modificarea disponibilității produselor, după caz. Valuri de rebranding se configurează în perioada imediat următoare, cu rescrierea parțială sau totală a conținutului de manual de brand. Corona reprezintă una dintre acele crize care fundamentează conversația – out with the old, in with new – iar brandul trebuie să optimizeze felul în care oferă un anumit produs.
La distanță, dar conectați
Digitalizarea continuă ne permite să fim eficienți indiferent de distanța care se întrevede între noi; e important să te păstrezi conectat atât cu publicul tău, cât și cu angajații companiei. Comunicarea în online este vitală în pandemie, pentru că e maniera sigură prin care păstrezi vie identitatea companiei tale în raport cu cerințele consumatorului.
Flexibilitatea și comunicarea constantă în online ajută brandurile să depășească această perioadă gri, iar acum e relevantă poziționarea companiei și brandingul de calitate; odată cu transferul în online al multor industrii, competiția crește. Iar brandingul nu este despre cum arată produsul tău, ci despre cum îl face pe client să se simtă față de produsul celorlalți.
Măcinată de o perioadă fără precedent, lumea modernă este pusă față în față cu găsirea soluțiilor inovative de supraviețuire ca simpli cetățeni, clienți, angajați sau branduri. E important să vedem această situație ca pe o oportunitate de a învăța să facem ceva diferit: să ne reconsolidăm astfel încât să oferim mai mult și mai bine; acțiunile brandurilor trec, sub umbrela pandemiei cu coronavirus, dincolo de ce face brandul în sine, ajungând la ce face brandul pentru a le genera și stimula consumatorilor emoțiile de care au nevoie acum: siguranță, armonie, confort.