Deținerea propriei afaceri este unul dintre lucrurile la care oamenii visează cel mai des, în principal datorită libertății financiare și decizionale pe care aceasta le poate oferi. Cu toate acestea, deși avantajele sunt evidente, este important să ții cont că succesul unui magazin este direct proporțional cu gradul tău de implicare în bunul mers al lucrurilor.
Astfel, este indicat să îți faci timp să mergi regulat în locația sau locațiile pe care le deții și să analizezi din punct de vedere obiectiv. Ce văd clienții atunci când intră? Ce îi atrage la magazinul tău și ce îi determină să cumpere? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care trebuie să răspunzi pentru a putea să-ți dezvolți afacerea constant. În rândurile următoare vei afla câteva trucuri eficiente folosite de unele dintre cele mai cunoscute magazine pentru a atrage mai mulți clienți:
Oferă-le clienților o atmosferă plăcută
Unele dintre cele mai populare centre comerciale folosesc de un truc aparent banal pentru a atrage clienții în interior – puterea mirosului. Asigură-te că folosești odorizante profesionale pentru afaceri ca să creezi o atmosferă ambientală plăcută pentru persoanele care îți trec pragul. Alege mirosuri care se potrivesc specificului produselor pe care le comercializezi și încearcă să folosești esențe îmbietoare precum vanilia, lavanda, guma de mestecat sau chiar note orientale. De fiecare dată când clienții le vor simți, își vor aminti de magazinul tău.
“Îmbracă” magazinul într-o manieră estetică
Acest sfat face referire atât la maniera în care sunt aranjate produsele din interiorul locației, cât și la grija pe care o acorzi detaliilor exterioare. Luminează totul astfel încât să scoți în evidență atuurile spațiului de care dispui, asigură-te că intrarea și ferestrele sunt mereu curate și că au un aspect atractiv atât din interior, cât și din afară. Te poți inspira din diverse metode de amenajare pentru un magazin de haine precum alegerea unor materiale în tendințe, crearea de design-uri unice sau așezarea lor în funcție de culori.
Asigură posibilități multiple de plată
Poate fi destul de neplăcut să intri într-un magazin și să alegi produsele preferate, apoi să ajungi la casă și să afli că nu poți plăti decât cash. Ține cont să le oferi clienților tăi multiple posibilități de plată în funcție de specificul magazinului tău. Poți opta pentru plata în numerar ori cu cardul, însă ai și variante de parteneriate cu diverse companii care oferă avantaje angajaților, precum bonurile de masă sau voucherele universale.
Creează programe de fidelizare
Odată ce ai atras clienți în magazinul tău este recomandat să te asiguri că aceștia revin constant pentru achiziționarea unor noi produse. Creează programe de fidelizare pe bază de puncte de loialitate sau oferă-le constant reduceri ori oferte speciale. În plus, un lucru esențial pe care ar trebui să îl iei în considerare este gama variată de produse și înnoirea constantă a stocurilor.
Folosește-te de puterea marketingului
Fie că este vorba despre mediul online sau offline, marketingul reprezintă un domeniu de activitate al cărui scop este acela de a te ajuta să-ți crești afacerea. Folosește-te de diversele produse de promovare disponibile în prezent precum reclamele din mediul digital, flyerele sau bannerele, dar și spoturile radio ori TV. Acestea vor contribui la notorietatea brandului, ajutându-i pe oameni să afle de magazinul tău.
Dacă îți dorești ca afacerea ta să fie de succes este important să ții cont de aspectele enumerate în acest articol. Pornind de la aceste criterii vei putea să îmbunătățești constant experiența oferită de magazinul tău, păstrând în același timp o calitate la standarde înalte care va atrage din ce în ce mai mulți clienți.