Sa ai o campanie de Google Adwords de succes nu este usor. Este greu sa stai la curent cu cele mai noi schimbari de la Google si sa raspunzi la tehnicile PPC al concurentilor tai. Indiferent ca ai realizat sau nu pana acum un audit de Adwords pentru a vedea performanta anunturilor si campaniilor tale, acest ghid iti va arata cum sa iti optimizezi corect campania de Adwords pentru ca tu sa cresti rentabilitatea campaniei si a scadea costurile.
Esti pregatit?
Hai sa incepem.
Taskul nr 1 – determina daca ai buget si targetare corecta pe fiecare campanie in parte
Daca bugetul lunar este de 300 de lei, va trebui sa il imparti la 30 pentru a obtine o medie per zi si sa setezi un buget zilnic de 10 lei. Apoi vezi daca ai setat corect locatia dupa orase, judete, tari – dupa caz. Vrei sa atragi oameni care sunt localizati fizic in zona targetata sau sa incluzi oameni care sunt interesati de o zona anume?
Daca ai o campanie care targeteaza oameni care vor sa calatoreasca in zona Brasovului, atunci vrei sa targetezi oamenii care sunt interesati de zona Brasov.
Taskul nr 2 – vezi daca ai o structura buna de navigare pe site dar si a campaniei tale
Daca esti nou pe Google Adwords, este bine sa stii ca trebuie sa vezi daca ai o campanie cu structura logica. Un retailer cu o singura campanie pentru haine care trimite traficul pe homepage probabil vei atrage multe clickuri pentru tricouri de barbati, rochii de femei, pantaloni de copii. In aceasta setare, vizitatorii de pe site trebuie sa se chinue un pic pana sa gaseasca o categorie de produse pe care ii intereseaza. Pentru a creste rata de conversie de pe site-ul tau, mai ales din magazinul online, trebuie sa oferi o experienta de utilizare placuta pentru useri.
Taskul nr 3 – vezi numarul de ad groups pentru fiecare campanie in parte
Daca te vei uita pe site-ul tau mai ales la categoriile de produse, poti sa iti faci o idee despre cum sa arate ad grupurile tale. Daca ai un magazin online si vrei sa promovezi geci de barbati, atunci vei crea un ad grup strict pentru geci de barbati. Astfel vei dezvolta ad groups targetate pe fiecare categorie de produse pe care doresti sa o promovezi.
Taskul nr 4 – analizeaza anunturile tale
Este important sa vezi daca anunturile tale se vor potrivi cu intentia de cautare a userilor si ce le ofera informatiile dorite de ei. Astfel vezi dupa ce cautari sunt activate anunturile tale si vezi daca poti sa imbunatatesti ceva.
Taskul nr 5 – vezi daca ai un landing page de calitate
Hai sa ne intoarcem la exemplul cu magazinul online. Daca vrei sa dezvolti anunturi pentru rochii de vara pentru femei, este logic sa trimit oamenii pe o pagina care promoveaza acel timp de produs. Dar daca duci oamenii pe homepage, sa stii ca pierzi bani aiuirea pentru ca oamenii nu vor sa dea multe click-uri pana sa ajunga la produsul, categoria respectiva.
Oamenii sunt lenesi cand vine vorba de online, nu vor sa astepte pana pagina se incarca in 10 secunde, vor informatii rapid.
Astfel vezi daca mesajul anunturilor tale se potriveste cu ceea ce este pe landing page.
(P) – citeste si ghidul de Google Adwords de la STAR MARKETING si vezi cum poti dezvolta campanii PPC de succes.
Afla cum poti optimiza corect campania de Adwords – te invitam sa citesti ghidul de pe site.