De ce e important SEO pentru afacerea ta online?

SEO (search engine optimization) este unul din cei mai gresit intelesi termeni din lumea marketingului. Este normal ca oamenii care detin un business sa fie sceptici, mai ales cei care si-au facut publicitate prin alte canale, cum ar fi televizorul, radio-ul sau telefonul. Este pacat de afacerea lor si banii investiti deoarece studiile arata ca SEO are un ROI (Return of Investment) mai bun decat formele traditionale de marketing, cum ar fi TV-ul si afisele publicitare. Insa, ca orice metoda de marketing, SEO nu face magii, insa asigura vizibilitate, branding, trafic, ROI ridicat, credibilitate si date analitice despre consumatori.

SEO este bun pentru vizibilitate si branding

Atunci cand oamenii cauta produse sau servicii pe care le oferi, cu siguranta vrei sa apari cat mai sus in rezultate, insa sunt mai multe beneficii ale pozitionarii in primele rezultate decat traficul obtinut in mod direct din clickuri. Simplul fapt ca site-ul tau apare in topul cautarilor pe un anumit cuvant ii confera valoare in ochii celor interesat de un bun, serviciu sau informatie.

Un lucru important de inteles este ca userii Google nu se opresc tot timpul la o cautare, iar daca site-ul tau apare in mod constant in topul rezultatelor pe cuvinte cheie asemanatoare sau din aceeasi nisa, atunci potentialul client va avea mult mai multa incredere in brandul tau.

SEO e bun pentru trafic

Desigur, traficul nu inseamna in mod direct si venituri, insa, ipotetic vorbind, unde ai prefera sa iti deschizi un magazin real? In Bucuresti pe Calea Victoriei sau intr-un sat uitat de lume? Toata acea activitate din zona centrala a Bucurestiului inseamna ca zona roieste cu oameni de tot felul, iar cativa dintre ei ar putea deveni clientii tai. Odata intrati in magazin, depinde de tine cat de bine stii sa iti vinzi produsul, insa vei avea mult mai multa lume interesata daca te afli pe Calea Victoriei si nu intr-un sat uitat de lume.

Este “o mica mare diferenta” insa, intre costurile pe care le implica un magazin de pe Calea Victoriei si o campanie SEO. De asemenea, o campanie SEO facuta cum trebuie iti va aduce nu doar oameni “care intra si ies din magazin”, ci potentiali cumparatori pentru ca, pana la urma, au ajuns la site-ul tau cautand un cuvant sau un set de cuvinte. Practic, acei oameni sunt fix publicul tau tinta.

SEO are un ROI de invidiat

Daca e sa compari metodele traditionale de marketing (mai ales cele offline) cu strategia SEO, este clar ca SEO este o metoda mult mai eficienta de a vinde. Motivul pentru care SEO are asa mare succes este datorat faptului ca iti permite sa faci promovare unor oameni ce cauta produse sau servicii care se gasesc pe site-ul tau. Aceasta abordare este mult mai placuta decat o reclama afisata intr-o pauza publicitara. Nu trebuie sa ii convingi ca au nevoie de acel produs, trebuie doar sa ii convingi ca esti de incredere. Cu alte cuvinte, SEO te face sa fii la jumatatea cursei dinainte ca aceasta sa fi inceput.

Cunoasterea clientelei

Motorul de cautare Google iti da acces la cel mai relevant public tinta, iar Google Analytics te ajuta sa il cunosti. Datele si metricele referitoare la varsta, sexul, nationalitatea, locul din care au accesat site-ul, comportamentul acestora pe site, etc. sunt foarte valoroase si pot fi utilizate pentru a lua decizii inteligente in privinta felului in care iti administrezi afacerea.

Afacerea ta cum sta pe mediul online? Ai identificat strategia pe care trebuie sa o abordezi pentru a profita din plin de mediul online?

AI ON WEB iti poate oferi raspunsuri la intrebarile tale despre optimizarea unui site sau crearea unui magazin online. Afla mai multe pe aionweb.ro!

Alte Articole de 346 :

GDPR in cadrul primariei

Alinierea la GDPR - ce trebuie sa faca institutia primariei pentru a fi in conformitate cu noile reglementari prvind datele personale.

7 beneficii uimitoare ale parfumurilor

Multa lume subestimeaza importanta simtului olfactiv si impactul mirosurilor asupra starii noastre de spirit. Iata cateva beneficii ale parfumurilor de calitate