Din ce alimente obtin vitamina D si calciu

 

O alimentatie vegana contine numai alimente crude, precum legume, fructe, germeni, nuci, si preparate din plante. Veganii nu mananca alimente care provin de la animale, inclusiv lactate si oua.

Ce include o alimentatie raw vegana?

Puteti obtine majoritatea nutrientilor de care aveti nevoie cand treceti la un stil de viata sanatos raw vegan. Pentru a urma acest stil de viata trebuie sa:

  • Mancati pe zi cel putin 5 portii de fructe si legume
  • Alimentele de baza sa fie cartofii, painea, orezul si pastele sau oricare altele bogate in carbohidrati
  • Consumati alimente alternative lactatelor, cum ar fi bauturile si iaurturile din soia
  • Alegeti alimente bogdate in protein, precum fasolea
  • Consuma multe lichide, in special smoothieuri din fructe

Daca alegeti sa includeti alimente si bauturi cu continut ridicat de grasimi, sare sau zahar, incercati sa le consumati mai rar si in cantitati mai mici. Acest tip de alimentatie este recomandata deoarece aduce o multime de beneficii organismului, singura categorie de persoane pentru care nu este recomandata, sunt copiii sub 2 ani.

Cu o planificare buna si o intelegere corecta a ceea ce alcatuieste un stil de viata vegan, sanatos si echilibrat, puteti obtine toti nutrientii de care are nevoie organismul. Daca nu iti planifici alimentatia in mod corescunzator, ar putea lipsi nutrientii esentiali, precum calciul, fierul si vitamin B12.

Surse de calciu si vitamina D

Calciul este necesar pentru oase si dinti puternici si sanatosi. Non-veganii obtin calciul din alimente lactate, dar veganii il pot obtine din alte alimente. Sursele de calciu pentru vegani sunt:

  • Legumele verzi, cu Frunze, precum broccoli si varza
  • Paine alba sau bruna
  • Fructe uscate, precum stafide, prune, smochine

Organismul are nevoie de vitamin D pentru a regla cantitatea de calciu si fosfat din organism. Acesti nutrienti ajuta la mentinerea sanatatii oaselor, dintilor si muschilor. Sursele de vitamina D sunt:

  • Expunerea la soare, dar nu uitati sa va protejati
  • Bauturi din soia cu vitamina D adaugata
  • Suplimente de vitamina D

Pentru a incepe un stil de viata raw vegan este necesar sa stiti la ce sa va asteptati. Tineti minte ca acest tip de alimentatie nu include alimentele gatite sau procesate. Cu alte cuvinte, tot ceea ce veti manca vor fi alimentele naturale, necoapte. Gatirea acestora la o temperatura mai mare de 40 de grade Celsius va duce la pierderea unei cantiati foarte mari de nutrienti.

Va recomand ca trecerea la un astfel de stil alimentar sa se realizeze treptat, asadar, incercati in fiecare zi sa reduceti preparatele non-vegane si sa adaugati cat mai multe raw vegane. Pentru unele persoane este mai dificila aceasta trecere si poate dura chiar ani pana sa treaca la un astfel de stil de viata complet.

In cazul in care nu aveti idee ce puteti consuma, sau ramaneti in pana de idei cand vine vorba de prepararea felurilor de mancare raw vegane, puteti incerca restaurantele de specialitate. Acestea ofera un meniu variat pentru a va satisface toate poftele. Ceea ce este interensant la acest stil de alimentatie consta in faptul ca va este permisa consumarea dulciurilor, dar cu conditia sa fie naturale. Resturantele raw vegane va pun la dispozitie o gama variata de deserturi.

Daca vrei sa duci un stil de viata sanatos si sa te bucuri de beneficiile aduse de acesta, incepe o alimentatie raw vegana.

 

 

DATE DE CONTACT

Website: https://rawbakery.ro/
Cuvinte cheie: raw vegan

Alte Articole de 571 :