Moduri prin care vă puteți diferenția brandul de concurență

image001

Analiza de business

Fie că vrem sau nu, orice business se dezvoltă într-un mediu concurențial. Nu există companie unică sau care să fie izolată și neafectată de concurență. Cu siguranță orice business are foarte mulți concurenți, care oferă aceleași servicii și produse. Acest lucru poate face dificilă diferențierea propriului business, mai ales când totul se desfășoară pe o nișă aglomerată.

Dar există și vești bune. Oricât de aglomerată ar fi o piață sau o nișă, cu siguranță va exista loc pentru toată lumea. Cu un mesaj potrivit, un serviciu sau un produs, orice companie se poate poziționa în piață și se poate diferenția de concurență.

Totul începe cu întrebarea: ”Ce nu fac ceilalți și ar putea face business-ul meu”? În momentul în care se dorește dezvoltarea unui business, mai întâi se face o cercetare de piață. Se identifică concurenții și se analizează activitatea acestora. Acest lucru ajută la identificarea lacunelor concurenților. Totodată, se pot identifica oportunitățile și astfel se poate face diferențierea.

Se analizează oferta de produse, modul în care sunt prezentate, mesajele transmise, se analizează inclusiv impactul asupra pieței de desfacere. Se analizează site-urile concurenților și se caută oportunități ca noul business să aibă un site mai bun și dezvoltat spre client.

Se face analiză pe nevoile clienților și dacă firmele concurente acoperă real problemele potențialilor clienți. Cercetarea concurenților trebuie să fie un element fundamental, care să stea la baza noului business și să îi asigure succesul.

Depistând minusurile concurenților și nevoile reale ale potențialilor clienți, noul business ar trebui să vină și să le rezolve. Odată ce ați stabilit planul de atac, e bine ca acesta să fie validat în piață chiar de clienți. Relația dintre brand și client este crucială în asigurarea succesului unui business.

Orice business, indiferent că activează în online sau offline, trebuie să ceară feedback de la clienți și potențiali clienți. În urma acestui feedback, un business își poate defini linia de produse și servicii, dar și modul în care acestea pot fi furnizate către clienți.

Construieste un brand

image002

Și dacă nu există o reală problemă în piață, o puteți induce și automat să veniți și cu soluția. Există mari branduri care mai întâi au indus o problemă în piață și i-au făcut pe oameni să fie conștienți de ea. Ulterior, au venit cu soluția pe care au vândut-o sub formă de produs sau serviciu recurent.

Tot timpul un business trebuie să vină cu mesaje noi, povești frumoase, produse interesante. Indiferent că oferă produse fizice sau servicii, indiferent că își desfășoară activitatea online sau offline, tot timpul trebuie să inoveze. De exemplu, cazinourile online caută mereu soluții pentru a se diferenția de concurență. Când vine vorba de ruleta, în esență jocul se practică la fel peste tot, doar că fiecare cazinou aduce un plus valoare prin serviciile oferite. Vorbim aici de servicii directe și conexe.

Multe branduri și business-uri ignoră partea de servicii pentru clienți. Aceasta e o zonă imensă și foarte variată, care poate genera plus valoare pentru orice brand. Pe lângă produsul comercializat, este foarte important să fie creionat și un ecosistem al serviciilor pe care le o companie le poate oferi clienților.

Vorbim aici de servicii de garanție, de curierat, suport tehnic, relațiile cu clientul, toate acestea poate face diferența dintre branduri și business-uri. Și ca un business să își dea seama că serviciile oferite sunt de calitate, se cere feedback clienților și se măsoară gradul de satisfacție al acestora.

Indiferent de business, trebuie să existe un specialist pe domeniul de activitate. Așa cum am spus și mai sus, va aduce un plus valoare brandului pentru că cineva cu expertiză va știi să răspundă problemelor clienților.

Suport pentru clienti

image003

Important este ca businessul să ofere o adevărată experiență clienților. Nu e suficient doar să-i fie vândut un produs sau un serviciu, ci trebuie să-i arate cum se poate rezolva problema lui, să-l sprijine atunci când are probleme în implementarea serviciului achiziționat.

E bine să vă dezvoltați o comunitate online și să nu tratați clienții cu superioritate. Ascultați tot ce se spune despre business, despre industrie, colectați orice feedback direct și indirect, țineți cont de părerile clienților și, dacă există posibilitatea, chiar e bine să fie implementate.

Mereu un business trebuie să fie în contact cu clienți și să-i fidelizeze. Cei mai buni ambasadori ai unui brand sunt chiar clienții. Fiecare client mulțumit poate aduce în medie 3 clienți noi.

Însă e bine de știut că orice client dezamăgit poate influența alți 10 clienți și posibil clienții să nu mai interacționeze cu brandul respectiv. Rețineți că orice consumator / client poate renunța foarte ușor la un brand care l-a dezamăgit și să facă pasul spre un alt brand mai interesant.

Paradoxal, dar sustenabilitatea și dezvoltarea unui business nu se face într-o piață lipsită de competiție, ci într-un mediu concurențial și liber. Cu cât o piață / o nișă este mai aglomerată, cu atât aceasta se va dezvolta mai bine și va atrage mai multe resurse. Companiile se vor întrece în diferențiatori și vor inova mereu. Vor duce o bătălie constantă pentru a atrage cât mai mulți clienți de partea lor.

Odată cu evoluția și inovarea, apar noi probleme pe care brandurile le vor rezolva. Niciodata nu trebuie lăsată garda jos pentru că oricând poate apărea alt brand care să vă ia locul.

Până la urmă totul se rezumă la a oferi clienților o experiență plăcută, completă și complexă. Iar toate acestea se dobândesc cu multă muncă, cercetare și efort financiar constant. Dar cu siguranță rezultatul merită. Prin crearea unui brand distinct, compania se va evidenția clar în mintea clienților, cei din urmă devenind fideli. Și nu uitați, clientul este fidel până la prima dezamăgire.

Alte Articole de 1 :

venit-instabil

4 trucuri pentru un venit instabil

Cum faceti fata cheltuielilor cu un buget neregulat? Luati in considerare aceste patru strategii pentru a va ajuta sa bugetati cu un venit variabil si sa castigati incredere financiara. Este...

test-de-sarcina

Simptomele precoce ale sarcinii

Desi poate parea ciudat, prima saptamana de sarcina se bazeaza pe data ultimei perioade menstruale. Ultima ta menstruatie este considerata saptamana 1 a sarcinii, chiar daca inca nu ai fost...

pexels-curtis-adams-3773573

Mobila de bucătărie în sincron cu cea din living

De multe ori, în locuințele moderne, bucătăria este o extensie a sufrageriei. Așadar, tot mai mulți designeri de interior recomandă ca mobila sufragerie să aibă aceleași tonuri cu cea din...