In sectorul de servicii branding, pot exista anumite concepte. Cu toate acestea, nu toate recomandarile standard pot functiona in acest domeniu, deoarece serviciul nu poate fi „tinut in mana” in avans si nu este un produs specific. De exemplu, nimeni nu va schimba furnizorul de internet, daca se potriveste atat cu pretul, cat si cu calitatea muncii, dar apar in mod constant noi companii care atrag oarecum atentie.
Serviciile de branding se realizeaza prin emiterea de produse suplimentare, prin atragerea de producatori de bunuri cunoscute pentru publicitate. Un exemplu de servicii de branding poate fi, de exemplu esarfa si alte atribute, vanzarea de telefoane exclusive catre anumite magazine etc. In banci, serviciile sunt facute tangibile cu ajutorul cardurilor.
Pentru a atrage mai multi clienti, se utilizeaza branding-ul . Branding-ul este un set de masuri care subliniaza individualitatea, cautand recunoasterea. Foarte des este folosit ca sinonim pentru definitia „marcii comerciale”. Adesea este considerata o modalitate de a monopoliza drepturile la produse. O marca este un obiect de vanzare. Acesta este modul in care orice companie poate justifica prima de cost. Branding poate insemna orice, iar cele mai comune tipuri de servicii branding sunt urmatoarele:
Brandingul produselor
Marcarea produselor implica dezvoltarea unei imagini recunoscute a produselor cu ajutorul elementelor vizuale si verbale. De fapt, acest lucru se realizeaza prin crearea de logo-uri, etichete, pachete. Scopul principal al branding-ului in acest caz, este de a promova produsul pe piata printre concurenti, de a crea o atitudine loiala a consumatorilor fata de produs. Acest lucru nu este suficient pentru a explora piata moderna de produse si psihologia consumatorilor. Dupa aceea, prin munca designerilor incepe sa se creeze o marca de produs recunoscuta. Individualitatea produsului este cheia succesului intregii companii.
Branding de identitate
O persoana sau o organizatie poate crea o marca in sine. Branding-ul unui individ sau al unei companii este un set de tehnici care necesita o imbunatatire continua a indivizilor si a intregii echipe.
I-Brand este cel mai adesea creat de sefii de companii. Aceasta conduce la castiguri financiare si reflecta activitatea intregii companii, motivand angajatii. Creeaza imaginea identitatii personale, corporatiste pentru companie. Cand lucrezi singur la o marca, trebuie sa tii cont de lucrurile mici:
- textul interesant al mesajului vocal de pe robotul telefonic;
- stilul de imbracaminte
- locul de munca in domeniul designului;
- inregistrarea CV-ului;
- papetarie, carti de vizita.
Atunci cand dezvolta identitate corporativa, specialistii unei agentii de branding se gandesc la logo – ul si numele companiei, aleg culorile, alcatuiesc sloganuri, adauga caracteristici proceselor de deservire a clientilor, munca angajatilor. De exemplu, creatorul Facebook Mark Zuckerberg a mers sa lucreze intr-un tricou si pantaloni scurti. Acest lucru nu numai ca l-a ajutat sa – si creeze propria marca, ci si pe toti angajatii companiei. Este necesar sa se adere la conceptul de unicitate si pentru evidentiere.
In-house branding
Daca managerii depun mult efort pentru a promova produsele sau serviciile printre concurenti, atunci brandingul intern este adesea uitat. Toti angajatii companiei ar trebui sa se inspire din ideile marcii lor si sa o sustina in orice mod posibil. Realizarea unei astfel de politici, va permite ralierea echipei si imbunatatirea calitatii muncii. Acest serviciu se realizeaza cu ajutorul materialelor educationale, birouri in culorile companiei, postere suspendate.