Stilul de alimentație și buna dispoziție

Dacă simți că nu funcționezi la capacitate maximă, fizic și intelectual, dar nu ai nici o problemă de sănătate, ar putea să fie o idee bună să-ți îndrepți atenția către stilul alimentar. Poate părea ciudat, dar ce, cât și când mănânci influențează profund modul în care te simți.

Pe efamilia.ro încercăm să-ți oferim soluții simple la problemele uzuale, cu care noi toți ne confruntăm în viața de zi cu zi. Astăzi, îți oferim câteva informații despre cum alimentația îți poate afecta starea de spirit, dar și câteva sfaturi pentru a corecta problema, astfel încât să poți spune “adio” stărilor depresive, toanelor și acceselor de pofte.

Probabil știai deja că ciocolata are un efect pozitiv asupra bunei dispoziții. Dar nu este singurul aliment care are un astfel de efect. Conform medicilor nutriționiști, adoptarea unui stil alimentar sănătos îți va ridica moralul și-ți va ajuta neuronii. Iar vestea bună este că nu presupune restricții drastice, ci doar alegeri mai atente.

Dificultăți de concentrare, iritabilitate, energie diminuată, idei negre? Gândește-te că poate motivele pentru aceste stări se găsesc în farfuria din fața ta. Dacă, la fel ca multe alte femei, sari peste micul dejun, mănânci pe fugă la prânz și ronțăi ceva seara, în fața televizorului, ești singura vinovată pentru stările negative de dispoziție. Pentru că ceea ce mănânci, precum și modul în care o faci, acționeaza direct asupra moralului și performanțelor intelectuale.

Vrei să beneficiezi la maximum de capacitatea neuronilor tăi? Atunci este momentul să examinezi calitatea de “carburant” pe care le-o furnizezi sub formă de proteine, glucide și lipide. Pentru o funcționare armonioasă, corpul necesită un aport de vitamine și de minerale la fiecare masă, în fiecare zi. Ca să îți echilibrezi alimentația și dispoziția schimbătoare, va trebui să ceri ajutorul unui specialist nutriționist, care-ți va recomanda alimente benefice pentru tine și situația ta particulară. Un medic nutriționist îți poate oferi un regim alimentar personalizat, mult mai eficient decât sfaturile generale de alimentație sănătoasă. Alege să incluzi aceste alimente recomandate în regimul tău zilnic.

Consumă alimente care eliberează energia lent. Creierul se bazează pe un flux stabil și continuu de glucoză, pentru a elibera hormonii bunei-dispoziții. Ai grijă să începi ziua cu un mic dejun consistent (cereale integrale, fulgi de tărâțe, musli, fructe – mere, pere sau banane coapte), iar la prânz, pastele, cartofii sau pâinea de ovăz nu ar trebui să lipsească din farfurie. Bineînțeles, nu uita de legume, cât mai variate și mai colorate.

Evită pauzele lungi fără mâncare. Acest lucru determină o scădere a zahărului din sânge care dă naștere unor stări de iritabilitate, urmate de tentația de a mânca dulciuri sau grăsimi, care se depun sub formă de kilograme, care te vor face să te simți grasă, care, la rândul lor, vor crea stări de deprimare etc.

Mărește nivelul de acid folic. Această vitamină B este crucială pentru producerea neuro-transmițătorilor “fericirii” (serotonină, endorfinele etc.), așa că alege legumele cu frunze de culoare verde închis (broccoli, spanac), fasolea boabe neagră și pâinea integrală. În plus, poți cumpăra cereale îmbogățite cu acid folic.

Bea multa apă. Ar trebui să bei cel puțin 1.5-2 litri de apă pe zi. Dacă bei mai puțin, riști să te deshidratezi, chiar dacă nu este vară. Deshidratarea dă naștere unor schimbări de dispoziție și durerilor de cap, care pot fi luate drept simptome ale unei ușoare depresii. Și vorbind de băutură: las-o mai ușor cu alcoolul. Este cea mai sigură cale pentru a-ți distruge echilibrul emoțional.

Vizitează-ne și pe https://twitter.com/efamiliaro pentru articole noi. Iar acum, încearcă sfaturile alimentare de mai sus și cu siguranță dispoziția ta se va îmbunătăți vizibil. Bineînțeles, nu uita să te încojori de persoane pozitive, să râzi mult și să ai o viață cât mai activă! 🙂

Alte Articole de 473 :