Campania #influencerpentruRomania, initiata de actorul Cosmin Selesi si promovata de Creative Communication a fost nominalizata la premiile Webstock in categoria „Best social good campaigns”. Initiativa a strans in jurul ei peste 500 de mici influenceri care au promovat, pe conturile personale, afaceri mici romanesti, dar si vedete si persoane publice care au sustinut ideea.
Inceputa in iunie 2020, campania si-a propus sa scoata in evidenta rolul important al fiecarui utilizator de social media, transformand conturile personale intr-un instrument de comunicare pus la dispozitia brandurilor romanesti. Actorul Cosmin Selesi si-a indemnat urmaritorii sa aleaga afaceri romanesti pe care doresc sa le sustina, sa le promoveze pe conturile personale, iar el a ales dintre propunerile utilizatorilor 20 de branduri pe care le-a promovat gratuit. Comunitatea stransa in jurul acestei initiative a depasit, in doua luni, 500 de persoane care si-au sustinut brandurile preferate.
Impactul campaniei a fost de peste 2 milioane de persoane, initiativa fiind sustinuta media de peste 20 de publicatii si alti influenceri si vedete precum Dorian Popa, Andreea Balan, Codin Maticiuc, Catalin Bordea, Alina Puscas si Lora. In cele patru luni de campanie, #influencerpentruRomania a avut peste 2000 de referinte in social media, pe Facebook si Instagram.
La finalul lunii august, campania a intrat intr-o noua etapa, odata cu lansarea site-ului www.influencerpentruromania.ro. Platforma isi doreste sa devina un mediator intre clientii brandurilor si antreprenorii care vor sa comunice direct cu publicul lor prin prezentarea povestilor din spatele business-ului.
“Campania #influencerpentruRomania a fost o surpriza incredibila pentru mine. Valul de propuneri pe care le-am primit m-a pus in contact cu oameni extraordinari, antreprenori romani care nu erau in atentia publicului larg. Cred ca cea mai important lectie a acestei campanii este ca toti am descoperit puterea oamenilor, puterea comunitatii online, care a lasat la o parte stirile negative si a contribuit la supravietuirea unor branduri romanesti. Feedback-ul primit de la antreprenori mi-a demonstrat, inca o data, ca o fapta buna este mereu rasplatita cu bine. Pe www.influencerpentruromania.ro suntem o comunitate. Antreprenorii promovati in campanie ne-au facut tricouri personalizate pentru echipa, am primit torturi aniversare, chiar si pijamale. Este un sentiment frumos atunci cand puterea publicului este recunoscuta si de juriul Webstock si le multumim pe aceasta cale.”, a spus Cosmin Selesi.
Campania a fost implementata de agentia Creative Communication iar site-ul si identitatea vizuala au fost create de Yellows.ro. Printre sustinatorii sai s-au numarat si vedete precum Dorian Popa, Andreea Balan, Codin Maticiuc, Catalin Bordea, Alina Puscas si Lora. Acestia si-au indemnat urmaritorii sa propuna si sa sustina afacerea de care le-ar fi cel mai dor daca s-ar inchide, contribuind astfel la sustinerea ei.
Ce urmeaza in campanie?
Initiatorii campaniei isi doresc sa mearga mai departe si sa consolideze comunitatea de influenceri care promoveaza afacerile romanesti. Urmatorul pas este atragerea de parteneri media care sa isi doreasca sa promoveze antreprenoriatul local, dar si de parteneri strategici, care sa finanteze eforturile de promovare a brandurilor mici.