Ce-l caracterizează pe clientul mediu de COACHING: o cercetare-pilot

Tot mai mulți specialiști de resurse umane, manageri, liber-profesioniști, antreprenori interesați în dezvoltarea lor personală și profesională apelează în România la coaching. Acum un an, doi liber-profesioniști au colaborat pentru a realiza un studiu-pilot. Ei au testat cu succes o metodologie care suprinde prin interviuri cu clienți peste 20 de preferințe caracteristice relevante în coaching. Rezultatele cercetării au fost publicate în decembrie 2017.

Scopul acestei inițiative a fost să ofere insight-uri operaționalizabile în scopuri de promovare pe termen lung. De ce este relevantă? Pentru că este prima care combină mod inovator tehnici folosite rar sau deloc în România. Efortul demonstrează rezultate promițătoare, atât prin metode calitative cât și cantitative, folosind o metodologie bazată pe interviuri luate prin programe VoIP (Skype, Zoom) și prin telefon, utilizând tehnici și concepte din NLP (programarea neuro-lingvistică).

Chestionarul de interviu a fost inspirat din LAB Profile (Language and Behavior Profile). Răspunsurile la întrebările strategice au relevat distincții avansate ale trăsăturilor de gândire evidențiate ca metaprograme în NLP. Cercetarea a înregistrat de asemenea în datele cantitative și strategia cheilor de acces vizual. Proiectul a fost condus de Ștefan Alexandrescu, consultant în strategie de comunicare și resurse umane. El este autorul care a realizat, între altele, în 2004, prima cercetare psihologică de marketing electoral bazată pe programarea neuro-lingvistică. În 2005, lucrarea respectivă, Studiu electoral de marcă, a fost premiată într-un concurs de marketing.

Ștefan Drăgan este coach profesionist. Între 2015-2017, a deservit direct și personal peste 150 de clienți. Din aceștia, au fost aleși 16 care au beneficiat de coaching din partea sa. Ștefan Drăgan l-a ales pe Ștefan Alexandrescu, consultant în strategie de comunicare și resurse umane, pentru acest proiect. Răspunsurile de la acești participanți voluntari au fost analizate pe baza unor fișe de frecvențe și urmărind 23 de dimensiuni. Rezultatele au fost publicate în două articole pe blogurile discerne.wordpress.com și stefandragan.ro.

Deși numărul de interviuri, raportat la dimensiunile vizate le face irelevante statistic pentru o populație mai amplă, această mostră de lucru poate fi consultată de toți cei interesați de nișa coachingului în România, precum și de cei interesați să folosească metode inovatoare și avansate în cercetarea de marketing. Cei ce doresc o combinație practică și actuală de mijloace conceptuale și tehnologice vor fi surprinși plăcut.

Între concluziile cercetării, cititorii pot afla:

  • caracteristicile principalelor două categorii de clienți și câteva posibile explicații, cu ramificații pentru alegerea, formarea și practica specialiștilor în coaching;

  • calitățile pe care aceste categorii de clienți le prețuiesc la un bun coach;

  • efortul minim de marketing pe care trebuie să-l depună un bun coach pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților săi;

  • câteva dimensiuni pe care merită evaluată intenția de cumpărare și performanța în ceea ce privește un serviciu personalizat în dezvoltarea personală;

  • ce anume îl face pe Ștefan Drăgan un coach performant și profesionist, cu o largă recunoaștere din partea unei comunități selecte din România;

  • pe ce subiecte preferă să lucreze acești clienți.

Proiectul merită reținut ca model pentru toți cei care doresc studii asemănătoare. Jurnaliștii și profesioniștii interesați se pot adresa cu întrebări direct managerului de proiect care a conceput și condus pilotarea.

Ștefan Alexandrescu și Ștefan Drăgan au mai organizat împreună în 2016 evenimentul lunar de învățare ”Coaching Experts”. Această întâlnire lunară de practică a fost adresată profesioniștilor de vârf din București și nu numai, pentru a împărtăși experiența și a-și dezvolta abilitățile folosind noi tehnici.

Bloggerul Bianca Roxana Ionel i-a luat lui Ștefan Alexandrescu un interviu despre acest demers și importanța sa, pe care l-a publicat la adresa https://www.biancaionel.com/blog/nlp-stefan-alexandrescu/

Articolele de sinteză:

Profilul clientului mediu de coaching. Analiză cantitativă a 16 interviuri pe 23 de dimensiuni. Articol de Ștefan Alexandrescu, publicat pe 21 decembrie 2017, pe blogul său, Discerne (câștigător al locului 1 al Campionatului Național de Blogging, 2012).

https://discerne.wordpress.com/2017/12/21/profilul-clientului-mediu-de-coaching-analiza-cantitativa-a-16-interviuri-pe-23-de-dimensiuni-de-stefan-alexandrescu/

Ce face un coach special și ce clienți ar vrea să aibă. Articol de Ștefan Drăgan, publicat pe 21 decembrie 2017, pe blogul său.

http://stefandragan.ro/personal-developement/ce-face-un-coach-special-si-ce-clienti-ar-vrea-sa-aiba/

Ștefan Alexandrescu este consultant în strategie de comunicare și resurse umane din 2005, NLP practitioner din 2005, cofondator al Asociației de Coaching din România în 2008, fondator al blogului colectiv Discerne și administrator al companiei Artis Consulting & Training, care oferă servicii strategice de comunicare profesioniștilor și managerilor interesați de rezultate serioase pe termen lung.

Ștefan Drăgan este coach profesionist din 2015 și liber-profesionist, fondator al companiei Inovante Kernel din 2010.

DATE DE CONTACT

Nume: Ștefan Alexandrescu
Functie: managerul proiectului de cercetare
Email: stefan.alexandrescu@yahoo.com
Telefon: 729034883
Website: https://www.biancaionel.com/blog/nlp-stefan-alexandrescu/
Cuvinte cheie: coaching, cercetare, metodologie, LAB profile, NLP, metaprograme, marketing, promovare, calitate, cantitate, dezvoltare, persuasiune, branding

Alte Comunicate de presa de 345 :