Piata de turism online din Romania urmeaza un trend sinuos: astazi aflam despre initiative pe platforme consacrate ale furnizorilor de tehnologie, maine de aparitia unor aplicatii mobile sau campanii de promovare turistica in online, iar pentru o perioada lunga nu se mai mai intampla nimic notabil.
Cu toate astea, este o piata care – incet, incet – tinde spre maturitate. E adevarat, nu in ritmul pe care l-au inregistrat alte piete europene, pentru ca aici, in Romania, si timpul trece altfel.
Intr-o piata de turism online dominata de cateva agentii de turism online – OTA si cativa turoperatori ce imbina offline-ul cu online-ul -, agentiile mici si medii de turism incep sa se loveasca de masurile ce trebuie luate pentru a se alinia cu cerintele GDPR, masuri luate de cele mai multe ori in house.
Piata agentiilor de turism online numara in jur de 40 de agentii care se intrec, printre altele, in bilete de avion ieftine, in pachete turistice cu copii gratuiti la cazare, oferte la 1 euro, site-uri cu caractere de-o schiopa si oferte turistice fara continut SEO.
Asa a aparut primul marketplace de turism din Romania, turism-marketplace.ro .