Onorându-și statutul de formație camerală de elită, Preludiu va iniția o călătorie în lumea Renașterii, reușind performanța reconstituirii unui stil și a unui anumit tip de atmosferă specifice epocii, care descrie sentimente și emoții pe care le regăsim neschimbate și în universul emoțional al omului contemporan.
Publicul va avea șansa rară nu doar de a veni în contact cu pagini de o desăvârșită calitate componistică din creația lui Josquin des Prés, ci și cu un mod special de a spune o poveste, după cum dirijorul Andrei Stănculescu declara: “Concertul Milles regretz este un concept unic în România, gândit ca un concert lecție ce introduce publicul iubitor de muzică corală în lumea historically informed performance și îndeobște, în universul muzicii Renașterii. Concertul îl evocă pe cel mai mare compozitor franco-flamand al Europei renascentiste, Josquin des Prés, iar firul conducător al concertului este Regretul. Regretul pe care îl simte discipolul în momentul morții maestrului, regretul pe care îl ai când iubești și nu îți sunt împărtășite sentimente, regretul păcatului originar și dorul de grădina Edenului, regretul războiului etc.”
Invitați de onoare ai acestui proiect vor fi Diego Fratelli profesor la Conservatorio della Svizzera italiana, unul dintre foarte puținii specialiști în muzica marelui Josquin și Mara Chirițescu fondatoarea editurii Pavesiana.
Concertul va surprinde prin aranjamente vocal instrumentale inedite, pe care soliștii invitați Victoria Ghirvu (soprană), Cristina Fieraru (soprană), Alina Bosovici (soprană), Daniel Ghirvu (tenor), Marius Nine (tenor), Andrei Stănculescu (bariton), alături de instrumentiștii Mihail Grigore (violoncel), Alexandru Stoica (oud), Costin Dumitrașcu (lăută), Mihai Vaida (piccolo/flaut), Alexandru Stroe (percuție), le vor citi după sistemul de notații muzicale din timpul Renașterii, cu treceri timbrale de la oud-ul oriental la lăuta occidentală, reconstituind eclectismul epocii.
Organizator: Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”
Parteneri: Arhiepiscopia Romano-Catolică București și Editura Pavesiana.
INTRAREA LIBERĂ