Cum poate fi obținută delistarea (sau înlăturarea informațiilor personale din rezultatele generate de motoare de căutare GOOGLE, YAHOO, YOUTUBE FACEBOOK)
Operatorul motorului de căutare recomandă ca, inițial, solicitarea să îi fie adresată operatorului site-ului sursă și, doar dacă acest lucru nu se concretizează, să se facă o solicitare directă Google. Acest lucru ar putea fi și în interesul persoanei vizate, din cauză că înlăturarea de pe site-ul sursă ar duce și la negenerarea de rezultate viitoare privind acea informație pe toate motoarele de căutare, nu doar pe Google Google, de exemplu, oferă o procedură specifică pentru acest lucru
În orice caz, persoanele interesate pot folosi acest formular pentru a face o solicitare de delistare.
Presupunând că operatorul site-ului sursă a șters informația ce apărea pe acel site, persoana vizată de acele date ar putea, totuși, avea interesul să facă o solicitare Google, privitoare la așa-zise „informații care nu mai sunt relevante”, pentru a grăbi procesul de delistare.
În privința tipurilor de informații ce pot fi înlăturate din rezultatele unei căutări pe Google, acesta oferă următoarele exemple:
• imagini nedorite;
• materiale pornografice false, referitoare la solicitant, și care au fost distribuite fără acordul acestuia;
• date sensibile, precum cele medicale sau financiare etc.
Până la acest moment, au fost făcute aproape un milion de cereri de delistare (înlăturare a rezultatelor referitoare la datele personale ale cuiva) din rezultatele generate de Google. Dintre acestea, însă, doar 46.2% au și dus la o delistare propriu-zisă. În România, de exemplu, cele mai frecvente tipuri de informații ale căror delistare este dorită sunt cele referitoare la aspecte profesionale (27,1%). Tot în România, la extrema opusă, se află informațiile privitoare la istoricul infracțional al unei persoane (6,8%).
Vezi Coltuc si Asociatii .