Editura Publisol lansează seria „Carol al II-lea – Între datorie și pasiune. Însemnări zilnice (1904-1951)”

Colecția cuprinde șase volume, atent îngrijite de Marcel-Dumitru Ciucă și Narcis Dorin Ion. Primul volum din serie – Carol al II-lea –  Între datorie și pasiune. Însemnări zilnice (1904-1939) are 712 pagini, care includ și o coală foto de 8 pagini, și apare în decursul lunii ianuarie.

„Pendulând între datorie și pasiune, ultimul suveran al României Mari ne dezvăluie în amplul său jurnal resorturile intime ale vieții sale publice și private. Însemnările de tinerețe (1914, 1916, 1918, 1929, 1930) sunt marcate de pătimașele sale iubiri și de eroinele sufletului său – Ella Filitti, Zizi Lambrino și Elena Lupescu –, în timp ce notațiile zilnice de după 1937 ne dezvăluie un rege profund implicat în cele mai variate aspecte ale vieții României interbelice: politică, societate, armată, administrație, cultură. Substanța densă a acestui prim volum este circumscrisă anilor 1937-1939, perioadă alertă și de mari transformări în istoria Europei. În acest context, regele Carol al II-lea instaurează în România regimul de autoritate monarhică, în încercarea de schimbare radicală a sistemului politic și administrativ, așa cum a conceput-o alături de colaboratorii săi apropiați. În paralel, jurnalul reține toate aspectele vieții unui suveran care, în intimitatea familiei și a prietenilor, își urmează cotidian pasiunile care l-au făcut celebru în epocă.” Narcis Dorin Ion.

Primul volum din seria celor șase „Carol al II-lea – Între datorie și pasiune. Însemnări zilnice (1904-1951)” este disponibil pe site-ul editurii publisol.ro, în librării și în magazine online  (emag.ro, libris.ro, librex.ro, elefant.ro, librarie.net, cartepedia.ro, carturesti.ro, bookzone.ro etc) și la chioșcurile de presă. Preț: 59,90 lei.

Partener media: Radio România Cultural

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

DATE DE CONTACT

Website: https://publisol.ro/

Cuvinte cheie:

publisol, carol II, editura, carti, istorie

Alte Comunicate de presa de Marin ioana:

Stilul impecabil al acestei figuri emblematice în modă se va îmbina cu ADN-ul TOMMY HILFIGER printr-o colaborare pe termen lung care include storytelling, campanii de brand și proiecte pe anumite colecții.
În inima Transilvaniei, la Cluj-Napoca, între 28 și 30 martie 2024, are loc ”The Woman Leadership Conference”, cea mai mare conferință de leadership feminin din România, ajunsă la cea de-a 12-a ediție.
Pentru realizarea pieselor care fac parte din EP, artista a colaborat cu grupul vocal din Republica Moldova „Țărăncuța Durlești”.
Dragobetele, sărbătoarea românească a iubirii este celebrată în toate colțurile țării, în fiecare an pe data de 24 februarie.
Calvin Klein îl anunță pe Jung Kook, brand ambassador global Calvin Klein Jeans în cel mai recent capitol al campaniei Primăvară 2024.