conturi in euro

Gestiunea stocurilor și noile cerințe ale distribuției omnichannel

În cazul în care o companie produce și menține prea multe produse stoc, generează o risipă de bani. Producția costa bani, iar compania trebuie să plătească pentru materiile prime, forța de muncă și utilități. la acestea se adaugă și costurile de depozitare. Produsele pe care clienții nu le vor cumpăra imediat ce acestea ies din producție vor ajunge în depozit sau într-un centru de outlet. Unele tipuri de produse necesită refrigerare, iar energia electrică utilizată este destul de costisitoare. Pe scurt, acest exces de stocuri reprezintă un blocaj.

 

Multe tipuri de produse au un ciclu de viață scurt: îmbrăcămintea și încălțămintea se demodează. Mobilierul și jucăriile pentru copii își pierd popularitatea. Produsele se învechesc. Poate cel mai concludent exemplu este cel al tabletelor sau al telefoanelor inteligente. Apar foarte des noi modele, care le surclasează pe cele vechi. Alte produse pot fi sezoniere, astfel că dacă nu se vând în sezonul acesta, nu se vor mai vinde niciodată. Consumatorii cer mereu produse noi, mai bune, mai performante.

 

În același timp, și lipsa de stoc are riscurile sale. Consumatorii sunt obișnuiți să primească ceea ce vor, atunci când vor și nu sunt dispuși să aștepte prea mult. Dacă nu găsesc un anumit produs la o firmă anume, atunci îl vor căuta in altă parte, iar companiile care vor reuși să mențină un echilibru perfect vor fi cele care vor face vânzările cele mai mari și vor profita din plin de oportunitățile ivite.

 

Managementul stocurilor prin implementarea sistemului Just in Time

Ca regulă generală, dacă își permit, companiile adoptă strategia de a menține suficiente stocuri încât să poată acoperi cererea clienților. Totuși, aceasta se întâmpla pe vremea când nu se utilizau sisteme informatice performante pentru centralizarea instantă a infomațiilor despre vânzări și stocuri. Începând cu anii 1960, companii japoneze precum Toyota au început să implementeze metoda Just in Time, prin care se asigură livrarea materialelor la timpul potrivit, la cantitatea cerută de client. Scopul era acela de a echilibra cererea și oferta, atât ca timp de livrare, cât și cantități, și de a reduce capitalul investit. Utilizarea acestei metode le-a dat ocazia de asemenea de a deveni mult mai competitivi și să își îmbunătățească produsele. Începând cu anii 1980, companiile din Vest au remarcat succesul pe care implementarea JIT l-a adus companiilor asiatice și au început să își adapteze și ele business-ul la sistemul JIT. Motorola și IBM au fost printre primele companii care au beneficiat de avantajele introducerii JIT. În prezent, metodologia JIT este folosită de companii din întreaga lume pentru a-și reduce costurile de producție și depozitare.

 

Rolul soluției SocrateERP

SocrateERP pentru distribuție urmărește întreg ciclul de la primirea comenzii la livrarea acesteia, inclusiv gestiunea depozitului, urmărirea produselordepozit sau realizarea automată a inventarului cu ajutorul cititoarelor de coduri de bare.

 

Gestiunea comenzilor

SocrateERP determină cantitățile optime de stocuri, urmărind comenzile client. În momentul în care inventarul ajunge la un nivel critic, se emite o cerere de reaprovizionare. Cantitățile de reaprovizionat sunt calculate pe baza cantităților de stocuri aflate în depozit și stocuri aflate în tranzit, realizând și o previzionare a comenzilor client. O companie care nu are posibilitatea de a-și gestiona și de a previziona necesarul de stocuri, pierde bani și pierde clienți. Cu ajutorul unei soluții moderne, companiile își cresc profitul și câștigă clienți prin gestiunea corectă a stocurilor, previzionarea și gestiunea comenzilor client.

 

Fulfillment omnichannel

În prezent companiile au mai multe canale de vânzare la dispoziție. Magazinele fizice răman încă importante, dar magazinele online devin obligatorii pentru cei care doresc să aibă o afacere modernă. Aceștia pot pune la dispoziția clienților variate metode de a cumpăra: comandă pe mail, pe telefon, prin intermediul aplicațiilor mobile, din magazinele fizice, prin intermediul altor distribuitori sau prin agenții de vânzări. Fiecare din aceste canale are propriul său target de clienți, în funcție de profilul și așteptările acestora. Cu toate acestea, în momentul în care aveți multiple „porți” de intrare, gestiunea comenzilor client poate deveni dificilă.

 

Un articol apărut în presa americană sublinia importanța retailerilor de menține un management al stocurilor unificat, indiferent de cât de multe canale de distribuție folosește.

 

Soluția ERP optimizează stocurile

Volumul stocurilor pe care o companie trebuie să îl aibă în mod curent în depozit trebuie să reflecte volumul vânzărilor și cifra de afaceri. Cu cât este mai bun acest echilibru, cu atât este mai eficientă utilizarea capitalului de care dispune o companie.

 

Rolul unui sistem ERP dedicat industriei de distribuție este să eficientizeze procesele, să urmărească și să îmbunătățească indicatorii specifici: aprovizionarea, vânzarea, prețurile, viteza de rotație a stocurilor, timpul de livrare. Succesul unei firme de distribuție este influențat și de soluția software utilizată pentru a gestiona eficient întreaga sa activitate. SocrateERP pentru distribuție este o platformă deschisă care poate fi integrată cu soluții specializate de SFA sau soluții de generare și de optimizare a rutelor de livrare și oferă și posibilitatea dezvoltării rapide de alte aplicații care completează funcționalitățile deja existente.

DATE DE CONTACT

Cuvinte cheie:

Alte Comunicate de presa de Alina Alina:

BITSoftware se alătură Programului AWS ISV Accelerate
Nu lăsați pe ultima sută de metri adaptarea la noile cerințe legislative
BITSoftware, Bronze Partner la Conferința Magazinul Progresiv. Cel mai mare eveniment B2B dedicat industriei de retail & FMCG va avea loc în perioada 22-24 Martie 2023 la Hotel Internațional din Sinaia.
[ebook] Utilizați transformarea digitală ca avantaj competitiv în business
Investiți în Digitalizare cu ajutorul fondurilor europene! Granturi între 50 și 500 de mii de euro pentru companiile de construcții prin măsura 4.1.1. BIS – „Investiții în retehnologizare acordate IMM-urilor din domeniul industriei alimentare și al construcții