conturi in euro

Lansare studiu – Tranziția copiilor de la un ciclu de învățământ la altul

În cadrul proiectului ”Școli creative”, cod MySMIS 106637, Partenerul Asociația Streetaware lansează Studiul calitativ care urmărește să identifice multiplele aspecte ce ţin de tranziția elevilor de la un ciclu școlar la altul, principalele dificultăţi/bariere în implementarea cu succes a tranziției școlare, resursele necesare, aspecte legate de formarea profesională a celor implicați în actul didactic, cât și persoanele-cheie care ar putea sprijini această inițiativă, din dorinţa de a descoperi și, ulterior, a fi utilizate în contexte specifice.

Studiul vizează evaluarea autopercepţiei cadrelor didactice (educatori, învățători, profesori) din trei comune: Dagâţa și Grajduri, județul Iași şi Hoceni, județul Vaslui, semnificativi în raport cu o serie de teme relevante pentru impactul pe care aceste aspecte le au asupra implementării cu succes a tranziției școlare a elevilor. Demersul metodologic este de tip calitativ, informaţiile fiind obţinute prin susținerea a 60 de interviuri de profunzime, semistructurate și un focus grup, cu educatorii, învățătorii și profesorii din comunitățile menționate, iar abordarea problematicii tranziţiei copiilor de la un ciclu de învăţare la altul este: sociologică, psihologică şi pedagogică.

 

Intrarea copilului în şcolaritate nu este un proces lin, uniform pentru toți copiii. Cercetarea a reliefat că, pentru unii copii adaptarea la viața școlară este imediată, pentru alții graduală. Pot fi înregistrate diverse distorsiuni, întârzâieri şi tulburări în sfera maturizării psihologice şi sociale ale copilului: instabilitatea comportamentală, timiditatea, izolarea, agresivitatea, o anumită imaturitate afectivă şi motivaţională, un anumit retard în dezvoltarea structurilor cognitive, dacă copilul este unic în familie, dacă nu este sprijinit de cadrul didactic și de familie.

Rezultatele studiului sunt disponibile aici: https://cloud.streetaware.ro/s/YypLtQnXCfa8MgC

Desfăşurarea cercetării a avut loc în perioada iunie 2019 – mai 2020, fiind realizată cu sprijinul a doi specialişti din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Facultatea de Ştiinţe Social-Politice, Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială.

Cercetarea a fost realizată în cadrul Proiectului ”Școli creative”, cod MySMIS 106637, beneficiar Asociația Filantropică Trup și Suflet Iași, implementat în parteneriat cu Asociația Streetaware, Școala Profesională Dagâța (județul Iași), Școala Gimnazială Grajduri (județul Iași), Școala Gimnazială Nr. 1 Hoceni (județul Vaslui) și Primăria Comunei Hoceni. Scopul proiectului este de a crește nivelul educațional pentru 1040 de copii, tineri și adulți din 3 comunități rurale dezavantajate socio-economic, din județele Iași și Vaslui, prin furnizarea de programe socio-educaționale integrate și prin promovarea inovării sociale și a șanselor egale.

DATE DE CONTACT

Cuvinte cheie:

Alte Comunicate de presa de Gabriela Bărbuț:

Tranziția elevilor de la un ciclu de învățământ la altul se realizează în termeni individuali, proprii fiecărui copil și pe etape ale tranziției școlară.
Asociația Filantropică Trup și Suflet Iași, susține accesul la învățământul primar și secundar pentru copii și tineri din comunitățile dezavantajate.