În actualul context economic, social și mai ales politic trebuie să fac niște precizări exacte a ceea ce se întâmplă foarte clar pentru ca toată lumea să înțeleagă unde suntem, cauzele pentru care suntem aici și mai ales să vedem ce este de făcut pentru a ieși din acest „hău” în care suntem astăzi.
Pentru că suntem într-o „groapă a Marianelor ” din punct de vedere economic mult mai gravă decât ni se spune, să nu uităm că suntem în an electoral, patru rânduri de alegeri ne așteaptă, minciuni și promisiuni din partea clasei politice cât cuprinde…ce vor face ei dacă vor câștiga … dar dacă îi întrebi ce au făcut până acum și ce îi recomandă vom primi toate scuzele posibile și vor spune ca nu ei sunt de vina pentru situația dezastruoasă în care ne aflăm și acum află surprinși și cu o reacție tâmpa ca în diaspora se mai află încă o Românie… dar cui îi pasă!? Și se vor întreaba de ce au pierdut alegerile, păi poate Blaga a avut dreptate când a spus ca „astăzi suntem conduși de șoferii și cei care le turnau lor în pahare” în urmă cu un deceniu. Și atunci, ce așteptări să avem?
Erorile majore
Am ajuns în această situație din cauza unor erori majore luate în ultimii trei-patru ani de toate guvernele ce s-au aflat la putere, decizii luate pentru cei aflați la putere și clientela politică, de cei care au sponsorizat campaniile politice oficial și neoficial la acel moment și mai puțin pentru noi românii, simpli contribuabili, decizii ce au dus la acutizarea problemelor în toate straturile sociale, iar efectul a fost plătit de cei mulți și săraci.
Într-o perioadă în care România este foarte aproape de recesiune și nicidecum de creștere economică așa cum susțin actualii guvernanți, cu un buget făcut heirupist și habarnist, cu previziuni total nerealiste făcute de marii specialiști ai statului plătiți cu milioane de euro pentru distrugerea economiei românești.
Pe fondul acestor neajunsuri era normal să apară și mișcările de stradă la început de an, astăzi avem fermierii și transportatorii, am avut profesorii, medicii…mâine cine știe ce vom avea!? Cu siguranță mișcările vor continua pentru că lucrurile în România merg foarte greu și din păcate suntem pe un drum total greșit… direct către prăpastie.
Chiar dacă am avea un Waze al economiei românești actualii guvernanți ar încerca o variantă mai subtilă și mai fină, nu de alta dar este moștenită de la foștii guvernanți de după așa zisa Revoluție sau azi îi putem spune lovitură de stat, ei se gândesc la doctorate cumpărate, plagiate…dar au un vocabular format din maxim 120 de cuvinte pe care îl etalează de fiecare dată când au ocazia
Am ales să fim slugile corporațiilor și rezultatul este normal astăzi, consecință a corupției instituționale acestea ne calcă în picioare după bunul plac și ne văităm ca prețurile au luat-o razna. Și hai să vă spun ceva funny…ăsta este doar începutul … faptul că este an electoral îi va face pe actualii conducători să îngroape mizeria și să o teleporteze în viitor. În funcție de ce se va întâmpla anul ăsta la alegeri, să nu uităm de datoria externă, de faptul ca plătim miliarde de euro pe an numai dobânzi și împrumuturile au devenit din ce în ce mai scumpe pe piața internațională …și mai vine FMI-ul peste noi românii nu peste ei – Aici fac o referire clară, nu peste clasa politică, ei sunt „YESMAN”.
Când FMI-ul ajunge aici și ne bate la ușă este groasă rău de tot… mai vindem ce a mai rămas prin țară al nostru, mai privatizam ceva în numele și pentru ca ne-am asumat în PNRR de niște specialiști care au tradus contactul cu „Google Translate”, altfel nu-mi explic ce este trecut acolo și asumat de România. Bine, nu ne miră nimic, drept dovadă am mai pierdut și cu Bechtel și cu OMV în trecut, nu doar cu Pfizer în prezent.
Consecința unor guverne ce au eșuat în ultimii ani să protejeze interesele țării noastre
Asta este o consecință a unor guverne ce au eșuat în ultimii ani să protejeze interesele țării noastre, interesele noastre ale românilor și s-au gândit mai mult la diferite contracte de care au avut ei parte direct sau indirect, de funcții acaparate prin diferite jocuri politice ale diferitelor ministere și mai ales ale diferitelor autorități de reglementare unde se dictează absolut tot în detrimentul românilor și al Românei.
Astfel, ajungem la o zonă foarte delicată astăzi pentru economia românească și mai ales pentru antreprenorii români, pentru ca ei susțin bugetul statului, nu corporațiile… Ele întotdeauna vor găsi diferite modalități de a externaliza profitul, de a face investiții sub o formă sau alta. Într-un final, ce este clar și sigur, Statul Român și noi românii vom avea de suferit indiferent ce ne vor transmite actualii și viitori guvernanți în mass-media, în numele campaniei electorale.
Pentru început vom merge la ASF, Autoritatea de Supraveghere Financiară din România ce autorizează, reglementează, supraveghează și controlează tot ceea ce înseamnă companii de asigurări, fonduri de investiții, brokeri de asigurare și multe altele, dar pe noi astea ne interesează cel mai mult.
Creșterea excesivă a prețurilor pentru RCA
O mișcare de stradă a transportatorilor a scos la iveală inițial o problemă foarte mare, creșterea excesivă a prețurilor pentru RCA în cazul acestora deși nimeni nu are curaj să spună ca lucrurile sunt mult mai grave acolo, cu alte probleme ascunse de cei care au fost pe acolo, de care actualii încă nu au aflat, dar vor afla rapid că vor veni buluc peste ei.
Trebuie specificat ca în luna decembrie la ASF sa schimbat conducerea de la președinte, până la câțiva membrii în Consiliul de Administrație.
Inițial am crezut ca lucrurile vor fi la fel, puși politic, totul pentru interesul corporațiilor și cum se întâmplă de obicei, utilizatorul final al garanțiilor, simplul cetățean va suporta costul.
Ne-am trezit dintr-o dată când am văzut că există comunicare cu ASF, că cei de acolo răspund la telefoane, că se poate dialoga, ceea ce a fost un șoc major, în trecut nefiind obișnuiți cu așa ceva din partea fostei conduceri.
ASF-ul a luat o decizie rapidă și clară fixând un preț de referință pentru RCA la camioane, tiruri
Am ajuns să ne bucurăm de normalitate în România, ceea ce sperăm să continue și să fie mult mai transparenți în viitor.
Pe fondul acesta al unor probleme sociale, ASF-ul a luat o decizie rapidă și clară fixând un preț de referință pentru RCA la camioane, tiruri… rezolvând problema imediat, pentru trei luni vor spune unii…păi atât le permite legea, dar vor mai urma alte prelungiri cu durata de trei luni până la sfârșitul anului…an electoral NU UITAȚI .
În acest context a mai rămas o singură problemă, intoxicarea presei cu tot felul de oferte emise de asigurători prin intermediul brokerilor pentru acest timp de poliță cu prețuri duble față de ce ne spune ASF-ul.
Aici lucrurile sunt simple dar trebuie înțelese de toată lumea pentru a nu cădea în această capcană întinsă de unii politicieni, care pe fondul acestei probleme reale a românilor, vor să câștige capital de imagine deși lucrurile sunt simple și voi explica imediat.
Pasul 1. Transportatorul solicită oferta prin intermediul unui broker de asigurare
Pasul 2. Brokerul de asigurare solicită oferta companiilor de asigurare
Pasul 3. Brokerul primește oferte de la companiile de asigurare cu prețurile în funcție de durata poliței
Pasul 4. Brokerul prezintă oferă primită de la companiile de asigurări clientului pentru a-și alege din ofertele puse la dispoziție de asiguratori
Pasul 5. Clientul alege oferă și o transmite brokerului
Pasul 6. Brokerul transmite oferta aleasă de client la BAAR
Pasul 7. Din acest moment BAAR-il rezolvă problema pe scurt
Pasul 8. Clientul primește oferta la prețul de referință impus de ASF
*(Ce este BAAR – Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România)
Ce este foarte important de transmis este faptul că prețul polițelor RCA a crescut urmare a falimentelor companiilor de asigurare City Insurance și Euroins din ultimii ani în mandatul fostei conduceri a ASF, și acolo sunt obligat să spun că și fostul președinte s-a trezit cu „bomba în casă sub scaun” în ceea ce privește documentele financiare (solvabilitatea și lichiditatea) ale companiei City Insurance, moștenite de la fosta conducere.
De menționat pentru a fi imparțial până la capăt, anul trecut când prețurile au crescut după falimentul Euroins nu a făcut nimeni nimic.
Acum doi ani după falimentul City Insurance nu a făcut nimeni nimic.
Acum toată lumea comentează că este an electoral, nu?
Călcați pe orice pentru câteva voturi în plus, nu?
Vă asociați cu problemele fermierilor, pozați lângă ei, vorbiți lângă ei, îi ajutați…
Cum?
Cu ce?
Soluții aveți?
Domnilor politicieni în plenul parlamentului se rezolvă problemele, nu pe stradă, după voturile oamenilor cu venituri prea mici, oameni care pierd tot.
De doi ani sunt aceste probleme cu fermierii și produsele din Ucraina.
De ce acum va pozați lângă ei?
De ce nu ați făcut nimic până acum ?
Aaaa, nu ați știut? Păi atunci ce căutați acolo?
Păi este corect așa?
A fi politician este una. A fi om este alta.
România are nevoie de oameni în politică nu de politicieni care au uitat să fie oameni, cu trimitere directă la actuala coaliție.
Dacă tot vreți să rezolvați o problemă majoră pentru România va spun data viitoare și abia atunci veți câștiga RESPECTUL românilor. Numai, atenție mare, să nu fiți implicați!
Cine este Petre Bogdan
Petre Bogdan este specialist economic dedicat și pasionat, având o reputație solidă în domeniul său de expertiză. Este membru al ASPES – Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Social, unde contribuie activ la dezvoltarea și promovarea cunoștințelor economice.
Cu o carieră bogată și o experiență vastă, Petre Bogdan și-a consacrat timpul pentru a investiga și analiza dinamica puterii economice. Prin intermediul numeroaselor sale anchete, a reușit să ofere o perspectivă clară și obiectivă asupra tendințelor și provocărilor din mediul economic contemporan.
Prin aplicarea unei abordări riguroase și utilizarea unor metodologii avansate, Petre Bogdan a contribuit la anticiparea schimbărilor și evoluțiilor din domeniul economic, oferind astfel un ghid valoros pentru decizii strategice.
Educația publicului în privința aspectelor economice este o misiune importantă pentru el, iar prezentările sale și participările în diverse evenimente au contribuit la creșterea nivelului de înțelegere a problemelor economice în rândul comunității.