Motivația și igiena sunt factorii esențiali ai satisfacției la locul de munca

Acesta pornește de la principiul că existenţa umană se desfăşoară în două niveluri diferite: nivelul fizic şi nivelul psihologic.

Primul său studiu efectuat asupra unui număr de peste două sute de subiecţi a încercat să testeze concepția  potrivit căreia omul are două categorii de nevoi: nevoia instinctivă, animalică, de a evita durerea şi nevoia exclusiv umană de a progresa în plan psihologic.

Subiecţilor li s-a cerut să-şi amintească, momentele în care au fost extrem de satisfăcuţi şi cele în care au resimţit puternic sentimentul de insatisfacţie.

Factorii de igienă:

  • relaţiile şef-subordonat;
  • avantajele sociale;
  • condiţiile materiale;
  • politica de personal din întreprindere.

Factorii motivatori:

  • posibilităţile de carieră;
  • responsabilitatea;
  • bună apreciere a performanţelor;
  • conţinutul muncii;
  • sentimentul de putere.
  • Absenţa insatisfacţiei, randament “neutru” convenabil (obişnuit, mediu, corespunzător pentru a nu pierde locul de muncă).

În urma studiilor pe care le-a întreprins, Herzberg ajunge la concluzia potrivit căreia există factori determinanţi ai satisfacţiei, factori numiţi motivatori sau intrinseci (eiţin în mare măsurăde activitatea profesională)şifactori de igienă (legaţi de mediul în care se desfăşoară activitatea).

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

DATE DE CONTACT

Cuvinte cheie:

Alte Comunicate de presa de belndea anna:

În anii ’60, Frederick Herzberg, cel mai influent nume din managenetul afacerilor din Statele Unite completează teoria lui Maslow.