Putine lucruri sunt mai stresante decat o mutare. Cei care nu au trecut printr-o astfel de experienta cred ca totul este simplu si ca tot ceea ce trebuie sa faca este sa inchirieze o masina de dimensiuni suficient de mari pentru toate lucrurile din casa si sa transporte, ca prin magie, fiecare lucrusor. Odata ce incepe intregul proces insa, lucrurile se dovedesc mult mai complexe, in conditiile in care exista multe produse fragile, mobilierul nu este atat de usor de transportat dintr-o parte in alta iar faptul ca majoritatea romanilor locuiesc in blocuri, la etaj superior, poate sa fie o uriasa piedica.
Pentru cei care urmeaza sa se mute si doresc sa elimine orice tip de stres, cei de la moveout.ro au pregatit cateva sfaturi utile. Fie ca este vorba despre mutari internationale sau nationale, aceiasi pasi pot fi aplicati, fara niciun fel de probleme. Este adevarat ca pentru mutari internationale s-ar putea sa fie nevoie de ceva mai multa birocrate, insa ceea ce vizeaza cei de la moveout.ro este siguranta elementelor mutate.
Care sunt cei mai importanti 5 pasi ai mutarii?
1. Inventarul. Este bine sa se faca un inventar al tuturor elementelor ce urmeaza sa fie mutate. Unele vor fi lasate in vechea locuinta, altele vor fi luate in cea noua. Unele vor fi aruncate, altele vor fi protejate cu cea mai mare grija posibila. Este indicat sa se puna toate elementele fragile in cutii numerotate si sa se numeroteze fiecare piesa de mobilier in parte. In primul pas este nevoie de cutii, de banda de lipit si de marker. Cu cat organizarea este mai buna, cu atat mutarea va fi mai rapida.
2. Apelarea la o firma de mutari. Multi se gandesc ca daca au nevoie de mutari nationale sau locale, pot sa incerce in regim propriu sa duca la bun sfarsit misiunea. Rezultatele sunt, de cele mai multe ori, dezastruoase. Este bine sa se apeleze la o firma de mutari care sa ofere suport, pas cu pas si sa protejeze tot ceea ce muta.
3. Stabilirea, cu cei de la firma, a unui plan de bataie. In mod normal, cei care se ocupa de mutare trebuie sa vina la locatie si sa faca o analiza a situatiei. In functie de aceasta pot sa decida un cost, stiu care sunt utilajele de care au nevoie si pot sa faca un plan rapid.
4. Impachetatul. Impachetatul poate sa fie facut de firma de mutari sau de proprietar. Este mult mai recomandat sa fie facut de proprietar, deoarece tot el va fi cel care va despacheta si va trebui sa stie ce si cum.
5. Mutatul propriuzis si despachetatul. Oricat ar fi de greu de crezut, despachetatul este cel mai dificil. Chiar si persoanele cele mai organizate descopera ca este foarte greu sa gaseasca anumite produse de care au neaparata nevoie. Din pacate, este o parte din proces si nimeni nu are cum sa o evite.
Atentie mare la firma de mutari! Aceasta trebuie sa ofere un pret fix inca de la inceput, este bine sa fie asigurata pentru eventualele accidente si trebuie sa vina pregatita cu tot ceea ce are nevoie pentru o mutare in siguranta.