Printul – printre cele mai eficiente strategii de loializare a consumatorilor

Evolutia tehnologica deschide o multitudine de noi canale de comunicare intre branduri si consumatori, digitalul cunoscand o dezvoltare remarcabila. In același timp, competitia dintre companii pentru a atrage atenția potentialilor clienti creste semnificativ, in special datorita mediului economic dinamic.

Strategiile devin tot mai inovatoare pentru ca asteptarile si nevoile publicului se transforma constant. Acest lucru reprezinta astazi principala provocare pentru profesionistii in marketing in încercarea lor de a fideliza consumatorii. Multitudinea de campanii online care au ca principal scop loializarea cumparatorilor pot genera rezultate opuse fata de cele urmarite sau pot trece neobservate din cauza bombardarii cu mesaje publicitare. Mediul online ofera avantaje importante departamentelor de strategie. Astfel, mesajele campaniilor online au o acoperire extrem de larga si sunt transmise intr-un interval scurt. Cu toate acestea, studiile arata ca necesita cu 21% mai mult efort cognitiv din partea consumatorilor, iar ecranul care intermediaza actul de comunicare scade atentia receptorului. Aceste detalii fac procesul de fidelizare a clientilor sa fie dificil de realizat prin intermediul mediului digital.

In urma acestor concluzii, companiile mici si mari utilizează materialele tiparite ca element diferențiator. „Companiile devin constiente de limitele pe care mediul online le are in interactiunea cu publicul, ceea ce permite printului sa reprezinte o alternativa de comunicare mai putin invaziva si mai personala. Mesajele transmise prin intermediul tipariturilor au o procesare emoționala mai mare, iar o stare afectiva mai puternica va naste asocieri pozitive fata de un anumit brand. Printul permite receptorilor sa interiorizeze informatiile primite, iar acestea au mai multe sanse sa devina personale.”, spune Calin Pascu, Manager General, Agentia de Print.   

Accesul continuu la informatii al consumatorilor si adaptarea la tendintele de consum din Occident transforma asteptarile publicului, facandu-l sa fie reticent la formele de comunicare care nu îl implica emotional. Pentru a genera un angajament fata de un brand, companiile se indreapta catre strategiile care le permit relationarea directa cu audiența vizata. Printul este unul dintre cele mai accesibile canale care realizeaza o legatura intre consumator si brand. ”Consumatorii cauta din ce in ce mai intens senzatia de apartenenta si isi doresc sa regaseasca propriile valori in brandurile si produsele pe care le folosesc. De aceea, ei analizeaza tot mai mult diferentele dintre branduri, iar comunicarea prin intermediul printului, care se opune tendintei generale de comunicare online, indeplineste aceasta conditie. Revenirea catre print se face datorita dorintei consumatorilor de a simti brandurile mai aproape de valorile lor, dar si din cauza excesului de comunicare din mediul online.”, spune tot Calin Pascu, Manager General Agentia de Print.

DATE DE CONTACT

Nume: Adriana Cocîrță
Email: adriana.cocirta@nomade.ro
Cuvinte cheie: integrator de print, campanie de print, tipar, materiale tiparite, strategie de print

Alte Comunicate de presa de 234 :