Rezultate ale proiectului Interreg DTP – DanubeChance2.0: Identificarea situației

Instrument de învățare pentru politici publice transnaționale

 

Sprijinirea factorilor de decizie din toată Regiunea Dunării pentru a ajunge la o înțelegere comună asupra condițiilor-cadru necesare pentru susținerea antreprenorilor aflați în criză și ajutarea acestora să își repornească afacerea.

 

Raportul elaborat de Centrul de Inovare Socială din Austria în cadrul proiectului Interreg – Danube Transnational Programme “DanubeChance2.0” oferă diferite resurse interesante și benefice pentru factorii de decizie interesați să îmbunătățească productivitatea și creșterea economică în regiunea lor.

În primul rând, instrumentul include un raport care descrie 6 dimensiuni relevante pentru antreprenoriatul de a doua șansă, cum ar fi:

  • politicile publice specifice pentru antreprenorii de a doua șansă,
  • cadrul pentru restructurarea companiilor,
  • politicile de faliment și insolvență, rețelele suport și programele de cooperare pentru întreprinzătorii de a doua șansă.

Mai mult, raportul include o analiză comparativă a situației din Regiunea Dunării și o prezentare a bunelor practici care pot fi utilizate ca surse de inspirație pentru factorii de decizie din regiune.

Nu în ultimul rând, raportul le permite factorilor de decizie să aprofundeze problema stigmatizării eșecului în societate și a modalităților de reducere a acestuia.

În afară de aceasta, Instrumentul de învățare pentru politici publice include un studiu de transferabilitate, care evidențiază perspectivele specifice privind bunele practici de elaborare a acestora, care provin din interiorul și din afara Regiunii Dunării, cum ar fi programul Early Warning Europe. Această resursă importantă le oferă factorilor de decizie elementele necesare pentru a-și focaliza eforturile pe domeniile țintă esențiale care vor conduce la îmbunătățirea situației antreprenorialului de a doua șansă.

Versiunea completă a raportului (în limba engleză) este disponibilă aici:

http://www.interreg-danube.eu/uploads/media/approved_project_output/0001/39/ed9f2c35138b784502205e4019f7aec2f372348e.pdf

 

Instrument transnațional de salvare și revitalizare

 

Realizarea unei imagini de ansamblu asupra opțiunilor de salvare și revitalizare disponibile în țara lor pentru antreprenorii aflați într-o situație de criză sau repornire după faliment.

 

Proiectul Interreg – Danube Transnational Programme DanubeChance2.0” își propune nu numai să sprijine direct antreprenorii de a doua șansă în evaluarea potențialului lor de reintrare în afaceri și pe piață, ci dorește să evidențieze serviciile și instrumentele existente pentru revitalizarea și salvarea afacerilor active deja pe piață.

Acest instrument include informații despre:

  • măsuri disponibile de salvare și revitalizare care vizează antreprenori onești eșuați;
  • dezvoltarea afacerilor și serviciilor de sprijin pentru întreprinderile aflate în dificultate financiară;
  • măsuri de formare disponibile pentru întreprinderile aflate în dificultate financiară și de reintrare pe piață;
  • servicii de asistență financiară disponibile pentru restructurarea întreprinderilor.

Informațiile strânse pe aceste teme nu permit numai identificarea opțiunilor de salvare și revitalizare, ci oferă șansa companiilor de a face factorii de decizie publici să identifice cazuri specifice interesante pentru replicare în regiunea Dunării.

Raportul nostru prezintă rezultatele analizei din toată regiunea Dunării efectuate pe parcursul proiectului DanubeChance2.0. În combinație cu Bunele Practici colectate în proiectul DanubeChance2.0, acest raport oferă un instrument util atât pentru antreprenori cât și pentru factorii de decizie.

Versiunea completă a raportului (în limba engleză) este disponibilă aici: http://www.interreg-danube.eu/uploads/media/approved_project_output/0001/39/a33d0030ee3cfcb426bd1d81337bad040fd961ad.pdf

 

Faceți cunoștință cu supraviețuitorii – un format de atelier inovator

 

Construirea unei culturi pozitive a antreprenorialului de a doua șansă și stimularea reintrării pe piață a antreprenorilor onești eșuați, prin mentorat și învățare de la egal la egal.

 

În cadrul proiectului Interreg – Danube Transnational Programme DanubeChance2.0” s-a elaborat o metodologie de desfășurare a atelierelor de mentorat „Întâlniți supraviețuitorii” axate pe schimbul interactiv de experiență B2B și împărtășirea de cunoștințe. Prezentul raport prezintă o metodologie și un cadru de lucru structurat pentru organizarea unor astfel de evenimente.

Atelierul de mentorat „Întâlniți supraviețuitorii” își propune să evidențieze povești remarcabile ale antreprenorilor care au repornit în afaceri cu succes și să împărtășească experiențe cu privire la abilitățile necesare pentru a depăși situațiile de criză.

Obiectivul atelierului este de a favoriza schimbul de experiențe și cunoștințe între întreprinzătorii restabiliți cu succes și antreprenori cu dificultăți financiare apărute recent, în faliment sau care au eșuat, respectiv intermediari financiari și investitori, precum și acceleratoare de afaceri, pentru a construi o cultura pozitivă pentru antreprenoriatul de doua șansă și a susține reintrarea pe piață a antreprenorilor nefrauduloși, prin sprijin profesional și mentorat.

Raportul prezintă metodologia utilizată și validată în cele 11 țări partenere ale proiectului, care poate fi reprodusă în alte țări și regiuni.

Versiunea completă a raportului (în limba engleză) este disponibilă aici: http://www.interreg-danube.eu/uploads/media/approved_project_output/0001/39/53c24eae8eeba14fab53ae2900e28be5a85b4398.pdf

DATE DE CONTACT

Nume: Campean Emilia
Functie: Manager de proiect
Email: emilia.campean@muri.utcluj.ro
Telefon: 743
Website: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/danubechance2-0
Cuvinte cheie: antreprenoriat, insolvență, faliment, politici publice, mentorat

Alte Comunicate de presa de 658 :