România are nevoie de optimizarea legislației în domeniul suplimentelor alimentare pentru a garanta siguranța consumatorilor

RASCI susține necesitatea existenței unui cadru legislativ unitar cu privire la suplimentele alimentare, care să reglementeze atât autorizarea, cât și modalitatea și condițiile în care se poate derula publicitatea dedicată acestor produse pentru informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor și pacienților români.

În cadrul unui eveniment recent pe tema publicității, reprezentanții RASCI și-au exprimat încă o dată interesul și disponibilitatea de a contribui la îmbunătățirea cadrului legislativ aferent suplimentelor alimentare, prin completarea lacunelor existente ce lasă loc de interpretări la nivelul publicității pentru această categorie de produse.

„Sunt necesare acțiuni concrete pentru a stabili o mai bună reglementare a acestui segment de piață extrem de dinamic, cu impact direct asupra sănătății consumatorului, care să limiteze derapajele care ajung în acest moment în spațiul public și care pot influența negativ modul în care beneficiarii acestor produse își gestionează propria stare de sănătate. Cu ajutorul unui cadru legislativ complet, coerent și unitar pot fi evitate practicile empirice care dăunează siguranței consumatorilor și pacienților români,” declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Pe parcursul sesiunilor de consultare realizate de către Comisiile de specialitate din Camera Deputaților (Comisia pentru sănătate şi familie, respectiv Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice),  RASCI a contribuit activ cu propuneri ȋn vederea dezvoltării unei forme optime a proiectului legislativ PL-x 468/2012, referitor la suplimentele alimentare, punându-și expertiza în slujba dezvoltării unui cadrul legislativ unitar și echitabil pentru această categorie de produse.

Pentru susținerea poziției RASCI, reluăm principiile pe care le considerăm oportun a fi considerate ȋn dezbaterile pe acest subiect, ȋmpreună cu argumentația acestora:

a)      RASCI consideră oportună și reiterează necesitatea reglementării și a suplimentelor alimentare pe bază de plante astfel încât să se asigure o reglementare unitară pentru toate produsele clasificate ca suplimente alimentare;

b)     RASCI reiterează necesitatea existenței unor proceduri de lucru ȋn oglindă ȋn ceea ce privește punerea pe piață, respectiv comunicarea comercială a acestor categorii de produse, indiferent de compoziția acestora și entitățile care le reglementează, astfel încât să nu existe ulterior posibile interpretări divergente;

c)      RASCI susține redactarea unor reglementări clare în domeniul publicității la suplimente alimentare adresate consumatorilor, respectiv profesioniștilor din domeniul sănătății, și își exprimă disponibilitatea de a pune la dispoziție expertiza și cunoștințele ȋn domeniu, ȋn procesul de consultare pentru elaborarea legislației secundare privind publicitatea la suplimente alimentare;

d)     RASCI consideră că, în scopul reducerii practicilor comerciale incorecte, Proiectul trebuie să includă o serie măsuri și sancțiuni suplimentare, aliniate la celelalte legi/ hotărâri de guvern ȋn vigoare, pentru a se asigura o mai buna reglementare a categoriei de suplimente alimentare;

e)     RASCI susține accesul consumatorilor și libera circulație a suplimentelor alimentare pe piața din România.

„Suntem încrezători că propunerile RASCI, cât și cele ale celorlalte instituții abilitate invitate la consultări pe marginea proiectului de lege, se vor regăsi în forma finală a acestuia, pentru a aduce documentul la nivelul contextului curent și la alinierea acestuia cu practicile existente în alte țări Europene. Cu siguranță că, împreună, vom reuși să generăm cât mai curând un cadru legislativ care să vină în beneficiul sănătății românilor pe termen lung,” adaugă Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

RASCI și-a exprimat, încă de la înființarea Asociației, angajamentul și disponibilitatea de a susține autoritățile competente în eforturile de implementare a unei legislații în domeniul suplimentelor alimentare care să asigure transparență, claritate și predictibilitate pentru toți actorii implicați.

 

Despre RASCI

RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale), www.rasci.ro, reunește producători, importatori și distribuitori de medicamente eliberate fără prescripție medicală (OTC), suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piața din România: Bayer Consumer Health, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Fildas, Antibiotice, WÖRWAG Pharma, Aboca, Perrigo, Ipsen, Alvogen și Angelini.

Asociația urmărește ȋn toate acțiunile sale informarea, educarea și responsabilizarea consumatorilor și pacienților români, implicit prin campania educațională inițiată și derulată de asociație „Despre sănătate, cu responsabilitate”, http://aleginformat.ro/. Prin activitatea sa curentă, asociația încurajează cele mai ridicate standarde de etică în afaceri și susține transformarea într-un mediu concurențial echitabil, începând chiar cu membrii săi care au aderat la Codul Etic al asociației. Scopul principal al RASCI este să asigure claritatea și obiectivitatea informației atât la nivelul populației, principalul beneficiar al produselor reprezentate, cât și la nivelul profesioniștilor din domeniul sănătății, cei care zilnic dau sfaturi și indicații de utilizare ale acestora.

RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), www.aesgp.eu, organizație europeană non-profit care este vocea sectorului de îngrijire personală în Europa și care reunește mai mult de 2.000 de companii și asociații profesionale.

DATE DE CONTACT

Cuvinte cheie:

Alte Comunicate de presa de GeoBobo:

RASCI susține necesitatea existenței unui cadru legislativ unitar cu privire la suplimentele alimentare.
RASCI marchează Săptămâna Îngrijirii Personale în perioada 18-24 noiembrie
Pentru a marca cea de-a doua ediție a Zilei Mondiale a Dermatitei Atopice (DA), Sanofi Romania anunță lansarea Provocării „Agenții Schimbării”.