Marketing invaziv sau neinvaziv? Tu ce preferi?

Orice companie încearcă să își vândă produsele sau serviciile. Pentru aceasta încearcă să se facă remarcată în fața potențialilor clienți, astfel încât aceștia să fie convinși să cumpere de la ea și nu de la altcineva.

Marketing-ul invaziv, numit și outbound presupune abordarea directă a clientului. Aici întră cam tot ce este plătit: reclamele TV, webbanner-ele, comunicatele de presă plătite, advertorialele, etc. Pur și simplu compania se pune în fața clientului și încearcă să nu îl lase să treacă mai departe, indiferent de momentul sau scopul plimbării lui prin viață. Compania invadează universul clientului din afară (OUT), fără vreo permisiune declarată.

Marketing-ul neinvaziv, numit și inbound presupune să lași clientul să te descopere de bunăvoie, fără să îl tragi de mânecă să îți cumpere produsele și serviciile. Prin blogging propriu, printr-un PR mai “cald”, prin Social Media, prin newslettere, cu alte cuvinte prin CONȚINUT PROPRIU de instruire și cu răbdare, se poate crea o relație de “prietenie” cu clientul. De exemplu, un psiholog care oferă permanent niște informații utile, apreciate de client, construiește încredere și stimulează să îi fie cumpărată cartea sau încurajează a se apela la serviciile de consultanță pe care le oferă. Acest exemplu poate fi adaptat oricărui domeniu.

Ambele tipuri de marketing nu se exclud unul pe celălalt, dimpotrivă, se completează. Trebuie făcute în momentele potrivite pentru a nu risca să îți faci rău ca și companie. Marketing-ul invaziv (outbound) se pretează în cadrul unei piețe, unui târg pentru că aici omul vine special pentru a i se vinde ceva și atunci „cine zbiară mai tare” câștigă mai mulți clienți. Oamenii sunt diferiți, situațiile sunt diferite, prin urmare și abordarea trebuie să fie diferită.

  Ideile de afaceri pe timp de criză sunt oportunități excelente prin care încercăm să ne ducem traiul cu decență, prin care încercăm să renunțăm la locurile de muncă actuale,...
  Înființarea unei afaceri cu investiție minima sau fără bani de început poate fi o alegere foarte bune, având  în considerare avantajele oferite de aceasta. Îți poate permite să îți...
  Simți că un loc de muncă obișnuit nu ți se mai potrivește și este momentul pentru a face pasul spre propria afacere? Înființarea unei afaceri reprezintă o decizie importantă,...
  Afacerile deschise cu fonduri europene sunt o oportunitate pentru toți antreprenorii care vor să își dezvolte afacerea eficient și sustenabil. Accesarea acestor fonduri oferă numeroase avantaje, contribuind la consolidarea...
  Îți dorești să înființezi o afacere, dar nu vrei să fie una obișnuită? În cazul acesta, poți lua în considerare afaceri care nu există încă în România sau care...